Kommentar+Svar

Louise
 

Hur tycker du Erling är att träna för jämfört med tex Lasse och Ninna? Fördelar/nackdelar? Svårighetsgrad på övningar?

 

 

Svar: Jag har ganska svårt för att jämföra olika tränare med varandra eftersom alla är väldigt olika och bra på sina sätt, samtidigt som mycket har med kemi att göra, vad man själv/hästen passar med för tränare och tänk osv. 

 

Men när det kommer till iaf Quando så är Erling förstahandsvalet. De tre lektionerna som jag har kännt att jag och Q har kommit upp ett trappsteg tillsammans är på de tre träningarna som jag ridit för Erling. Han lägger ner väldigt mycket energi och hitttar precis hur jag skall rida honom för att det skall bli bra. Visst blir det mycket missförstånd fram tills det att jag hittar den ridningen och känslan som han pratar om då jag har väldigt svårt för att ändra ridstil, men det är ju endast mitt fel. ;) haha Så ja inte ser det bra ut innan jag väl hittar rätt ridning inte, men när jag väl får till rätt så blir allt väldigt bra!
 
 
Nu ser jag bara till hur det är med Quando, men det Ninna har sagt är: Ge mer eftergift, Mer fram, Tänk öppna i svängarna, och det Lasse sa var: Mer fram, Sätt han inte för nära på oxrar, Han är som han är, Ut och tävla, och allt Erling säger tar för lång tid för att skriva ner, typ.
 
Okej det där var väl en liten överdrift kanske, men lite så är det faktiskt. Erling hjälper mig/oss väldigt bra och ger mig lite mer hopp om denna varelse. Han kan nog bli jävligt fin tillslut. ;)
 
 
 
Nej men Ninna och Lasse är självklart också bra tränare, Ninna hjälper mig väldigt mycket med Älgen, men när det kommer till Quando så är Erling oslagbar!
 
 
Svårighetsgraden på övningarna är väl ungefär den samma, men eftersom Erling ger en så mycket mer att tänka på så kan det till en början bli kortslutning i min lilla hjärna innan jag kommer på rätt plan. ;) Men ja är det inte lite så att om man har en bra tränare så blir svåra övningar tillslut väldigt lätta och tvärt om?! För när man gör rätt så är det faktiskt jävligt enkelt att rida. Men skall bra komma dit också. ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0