Kärlek.

Idag fick Stina ett galopp pass i skogen. Jag tog Pelhamet på henne idag vilket gjorde att hon blev väldigt känslig, men hon var ändå väldigt fin. Tänkte hela tiden på benbenben och mjuk hand, vilket resulterade i en ganska nöjd ponny! :) 
 
 
 
 
 
Sen fick Castro ett kort pass på ängen. Förutom att han tryckte lite mot innerskänklarna i galoppen så var han riktigt fin. Han tycker dock inte om ljuset från strålkastarna på bilarna som kör förbi, lite läskigt faktiskt. Men ja som sagt vi skötte oss ganska bra idag. ;) 
 
 
 
 
 
 
Sist ut för dagen var Herr Q, fina lilla Quando, alltså den hästen, MUMS! ;) 
 
 
Iaf så fick han en tur i ridhuset. Försökte tänka på allt Sylve sa och satan i gatan vad bra det blev. Till en början var han inte jätte rolig, lite stark i handen vilket är ett resultat på mina stela armar. Men sen när jag slappnade av och gjorde som jag skulle så blev det en enorm skillnad på honom. Tränade mycket på att samla och länga honom utan att ta i tyglarna, vilket faktiskt fungerade riktigt bra. Formen var även riktigt bra och han hade en mycket bättre bjudning än vad han brukar ha. Ja allt kändes bara helt fantastiskt, sådär bra att man helst inte vill sluta rida, men ja ni behöver inte vara oroliga, jag red inte skiten ur min lilla 5åring utan red i kanske 45min, innehållandes mycket skritt för att hitta rätt ridning. ;) 
 
 
Mamma red Älg samtidigt som jag red Q. 
 
 
 
Bild tagen några månader innan jag gjorde mitt lilla inpulsköp, här drömde man bara om att kunna stå som ägare åt denna häst, och sen vips så hände det. Plötsligt händer det, som man brukar säga. ;) Visst har jag ångrat detta köp många gånger, men nej jag är nog väldigt glad att jag tog chansen trots allt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0