Blää.

Vintern har knappt ens börjat ännu men redan börjar jag bli fruktansvärt trött på denna kyla och blöthet som är överallt. För tillfället är det omöjligt för mig att rida någonstans hemma. Ängarna är så blöta så att hästarna sjunker ner 50cm i varje steg och stallplanen är hal som snor, det enda stället som går att rida någorlunda på är i skogen, men eftersom det är så mycket rötter överallt så blir stigarna ganska hala där också så man måste ta det lugnt, alltså typ max trav. ;) 
 
 
Förut har jag alltid varit bortskämd med tillgång till två ridhus, tre ridbanor och bra sandvägar i skogen denna del av året, men nej sen skaffade man sig lite för många hästar och hade då inte råd att stå kvar, 2000:-/häst * 5 st = 10 000:-/månaden och då är inte kraftfoder inräknat. Så nu står man här ute på landet med motivationen på noll. Jag har alltid hatat att låta mina hästar vila, Castro gick förut 7 dagar i veckan, men nu får till och med han vila 1-2 ggr och resterande dagar går han inte så hårt som han egentligen borde för att må prima i kroppen. Vilket gör att jag står här med världens sämsta samvete, samtidigt som mina föräldrar gör precis allt för mig, mamma rider i stort sätt varje dag, pappa fixar boxar, hö, bygger sadelkammare, kör mig överallt efter jobbet osv utan att klaga speciellt mycket, och vad jag gör jag? Jo klagar.
Fan allt hade varit så satans mycket enklare om det var sommar hela året om. ;) haha 
 
 
Men ja tanken är väl att jag nu när jag fått lite pengar från försäkringsbolaget skall försöka mig på att skaffa C-kort så att jag kan köra hästarna själv till ridhus under dagarna så att inte pappa behöver skjutsa mig på kvällarna. Men hur det skall gå vet jag inte, jag har tillräckligt svårt att köra och backa med Volvon utan köra in i saker. ;) haha 
 
 
Nej om man skulle ta sig ut till djuren igen och fixa lite innan mamma kommer ut och ser att jag inte gjort det jag borde. ;) hehe 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0