Resultat från förra helgen.

Började med att rida en 1.10m på Salka.
 
På framhoppningen kändes hon helt okej till en början och verkade ganska taggad. Iaf så hoppade hon helt okej tills det att jag skulle ta ett sista språng på oxern.
 
Jag kom i undertempo och la henne lite i botten så självklart var jag då beredd på ett ganska kraftlöst språng, men det var väl motsatsen av vad jag fick smaka på. Istället sköt hon sig rakt upp i luften (inte grodhopp utan ett otroligt fint språng), ryggen var 2m högre än vad den brukar, vilket gjorde att jag flög lika högt upp över sadeln jag själv med ett litet tjut, sen kraschlandade jag mitt i sadeln efter hindret och då passade hon på att lägga en liten liten bock samtidigt som hon skakade på huvudet och verkade asglad. 
 
Fy satan vilken kraft hon har i sina språng när hon lägger manken till. I helvete vilken fin häst det kan bli med lite mer träning och styrka.
 
Sen kanske man skall tillägga att mamma hade råkat höja upp hindret till 1.35m vilket varken jag eller hon märkte (deras hinderstöd var ganska höga).
 
 
Men iaf, väl inne på banan höll hon sina språng på en normal nivå. Banan var ganska krånglig med många korta relaterade avstånd samt snäva svängar, vilket innebar att jag var tvungen att hålla in henne ganska mycket, vilket hon inte riktigt orkar ännu.
 
Iaf så ramlade en bom i omhoppningen men eftersom det bara var två dubbelnollor och vi hade snabbast tid så kom vi trea.
 
Jag är väldigt nöjd med henne men väldigt onöjd med min egna ridning. Jag kan bättre!
 
 
 
 
Sen fick hon även gå en 1.20m. Samma sak här, en väldigt svår bana med konstiga svängar, tex ett räcke två galoppsprång ur sväng från kortsidan(?). Men iaf så gjorde hon även här sitt bästa samtidigt som jag red dåligt, vilket ledde till att 4 bommar föll, inga kraftiga rivningar utan bara bomrull.
 
 
Men hon har ju inte gått så många 1.20m i sitt liv och inte heller tränat speciellt mycket på den höjden. Sist hon gick 1.20m var med mig innan jag skadade mig och då red jag fel så vi hoppade kanske 4 hinder eller något. ;)
 
 
Men som sagt är jag nöjd med henne trots att det ramlade några bommar, jag har fortfarande lite svårt för att rida henne på det sättet hon vill bli riden på istället för "Castroridning".
 
 
 
 
 
Castro fick gå en 1.25m. På framhoppningen var han ganska pigg och bockade lite i landningarna efter hindren, vilket brukar betyda att han är ganska taggad.
 
Inna på banan kändes han jätte fräsch och verkligen rolig. Han lyssnade på mig samtidigt som han letade efter hinder att hoppa. Precis som han skall vara helt enkelt.
 
Tyvärr så ramlade en bom på vattenhindret då både jag och han blev lite spända, men annars var han inte i en enda bom.
 
 
Det känns verkligen underbart att han var så pass fräsch som han var. Varje gång han beter sig dåligt på en tävling (som nu i Eksjö) så blir jag väldigt orolig över att han kanske börjar tycka det är tråkigt, han är ju som sagt inte någon ungdom längre och han har tävlat mycket varje år sen iaf 2003 (man kan ju bara se resultat från och med det året på tdb)
Men nu verkade det iaf som att han inte hade tröttnat utan han hade förhoppningsvis bara en dålig helg förra helgen helt enkelt. :)
 
 
I denna klass red jag även ganska bra om jag får säga det själv. ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart kan du se från 2003? Jag hittar bara från 2010 i tdb.

2013-05-02 @ 12:55:28
Postat av: Misan

Kolla på denna länk så hittar du resultat från 2003

http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/tResultat.asp

2013-05-02 @ 22:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0