Gårdagens hästar.

Började med att tömköra Älgen. Men hon hostade ganska mycket så jag avslutade väldigt fort, jag vill ju inte motionera henne om hon inte är helt 100. Hon har varit lite snorig och hostig nu en vecka(?), ingen feber eller slöhet, men hon får vila tills hon är helt bra så att det inte blir allvarligare. :) 
 
 
 
 
Sen fick Castro en tur i skogen. Varken jag eller han orkade vara speciellt seriösa, så han fick därför ha sitt huvud precis där han ville ha det och gå i den fart han ville. 
 
I galoppen kortade jag upp tyglarna och ställde mig i lätt sits, sen körde vi fullt ös medvetslös, haha, eller kanske inte, men vi tog oss fram i en långsam mellangalopp iaf, med öronen spetsade och ett stort leende. 
 
Skogen är lite taskig som planterat massa blåa och vita blommor överallt som inte varit där i vinter, så jag fick hela tiden vara beredd på att det kunde komma en tvärnit, men han skötte sig fint, han kröp förbi alla läskiga blommor, väldigt tur att han har en sån lång hals som man kan ta emot sig av.
 
 
 
 
Sen var det dags för hoppträning. Första hästen ut var Obelix, varken jag eller Jane kan hoppa på Torsdag eftersom det är Trav, så därför fick han göra debut för Ninna. 
 
till en början körde vi lite passage med både huvud och svans rakt upp i luften, men han slappnade snabbt av och blev riktigt fin. Vi avslutade med en bana på kanske 90cm. Duktiga Svarta. 
 
 
 
Eftersom Salka skulle gå sista gruppen och O gick första så tog vi med oss Stina så jag kunde rida henne lite klokt på banan. 
 
Hon var inte jätte fin, men det börjar ta sig. Hon har fortfarande svårt att ställa sig till höger, men igår var det dock bättre än vanligt och det kändes som att hon iaf försökte. Förhoppningsvis kommer hon snart till sin vanliga form igen så att vi kan leka runt på ett enkelt och lugnt sätt. :) 
 
 
 
 
Sist ut för dagen var Salka. Eftersom hon har blivit ganska hårt pressad på sista tiden så gav vi henne en lätt lektion så att det bara var kul och inte svårt. Hon var så himla glad och pigg och gick med öronen spetsade genom hela passet. Efter hindren så sprang hon och skakade lite på huvdet (om ni frågar henne så anser hon nog att hon bockade). Hindrena låg väl på max 1.10m. 
 
Jag själv satt med ett stort leende under hela lektionen, gud vad jag kommer sakna detta! <3 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0