Duktiga duktiga Salka.

Första klassens (1.10m) resultat vet ni ju redan så det behöver jag inte ta om.
 
 
Men sen andra klassen som var en 1.25m (Debut) skall jag nu informera er om hur det gick för oss.
 
Salka har kanske gått 3-4 1.20m i sitt liv, utspritt under 2-3 år, samtidigt som hon inte har tränat speciellt mycket på den höjden heller.
 
Men iaf så hade jag självklart inga höga förväntningar utan målet var bara att komma runt på ett bra sätt och att jag red henne som jag skulle. Men duktiga lilla Salka kämpade på som bara den och hoppade felfritt i grunden.
 
Eftersom det var en A:1a så fick vi sen komma in och ta några språng till. Självklart var hon ganska trött och hade inte jätte mycket kraft kvar (hon är ju inte riktigt fullt igång ännu), men trots att hindren låg på 1.30m+ så kämpade hon på och satte ännu en nolla, visst var vi i bommarna, men vi hade turen på vår sida.
 

Detta räckte iaf till en fin 3e placering vilket jag är mer än nöjd med. Åh fina fina hästen! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0