Den där hästen!

Kom ut vid 8 till hästarna och skulle fodra dom. Utanför Castros box så låg det en väldigt nertrampad skit som inte låg där när jag tog in dom igår. Hästen stod dock inlåst i sin box och såg totalt oberörd ut. Väldigt mystiskt!
 
Började först fundera på om han kunnat hoppa över boxdörren för att sen hoppa in igen, men det är ju ganska otroligt eftersom Castro inte är den som hoppar över annat än hinder. ;)
 
Sen såg jag även att sadeln jag (trodde) att jag lämnat utanför hans box igår var försvunnen, fy satan vilken panik jag fick, sprang in det fortaste jag kunde för att där finna sadeln liggandes i hallen, phu.
 
 
Iaf så ringde pappa till mig lite senare och berättade att han hade varit ute hos mig tidigare på morgonen och funnit Castro tittandes ut över den andra boxdörren som leder ut i det fria, han hade nämligen pajat sin andra dörr och skapat en liten större box, för det tyckte han att han var värd. Pappa hade då ställt in honom och lagat dörren som han tagit sönder. Så mer mystiskt än så var det inte, som tur var.
 
 
Han är väldigt duktig på att hitta på dumheter lite då och då när han har tråkigt den där hästen. Tur att vi har dubbeldörrar så att han inte kom ut på vägen. Knäppa Knäppa häst!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Du var väl för sen med frukosten ;)

2013-05-14 @ 13:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0