Dagen.

Började med att tömköra Stina på stallplan. Till en början var hon väldigt dryg och ville inte alls förstå vad jag sa till henne. Men efter många ändringar av utrustningen så lossnade allt tillslut och hon blev faktiskt riktigt fin, visst var hon inte perfekt, men hon försökte iaf. :)
 
 
 
 
Sen fick även Salka sig ett tömkörningspass, och fy satan vad fin hon blev. I traven så kom frambenen 10 cm högre än vanligt, bakbenen var där de skulle i alla gångarter och formen var högre och kortare, men väldigt avspänd. Fysatan vad fin den hästen kan bli med lite mer ork och träning. Man kan inte låta bli att bli lite sugen på henne själv... Synd att jag redan har 4 hästar för mycket. ;) Hehe
 
 
 
 
Sen åkte jag vidare till Obbebobbe (Obelix). Idag var han lite smålat till en början, men kom igång fint på slutet. Tränade endel på förvänd galopp och lite öppna/skänkelvikningar, han är väldigt lättlärd den där lilla filuren och vill verkligen göra rätt. Fina Svarta! :)
 
 
 
 
Sen var det iväg mot ridhus med Castro. Eftersom han var duktig och drog av sig en sko i hagen igår när han hade rejs så var ridhus det enda valet eftersom han är så känslig i sina sulor, vilket kanske inte är det roligaste när det är sol och varmt ute och dammigt och kokhett inne. ;) 
 
Men fy vad fin gamlingen var idag. Han trivs verkligen på sitt nya bett och är mer tillfreds nu än vad han varit på ett tag. Varenda liten hjälp man gör lyssnar han på samtidigt som öronen är spetsade framåt hela tiden. Min underbara Röda! :)
 
 
 
 
 
 
Sist ut var Sir BockaLot (Quando med andra ord). Han skulle egentligen få sig ett dressyrpass på banan, men eftersom dressyrbanan var stängd så fick det istället bli ett litet hoppass på den stora banan, usch vilken förlust. ;)
 
Iaf så var han lite små lat idag, kan bero på att han och Älgen tog ett rejält springpass i sommarhagen några timmar innan. Men han skötte sig fint och vi tog oss över hela 95cm idag, det tar sig. 
 
Mitt knä klarar dock inte riktigt av hans språng ännu, för varje gång efter jag hoppat honom så känns det som att benet skall falla av, eller ja jag önskar lite lätt att det kunde göra det för stunden iaf. Men men det blir nog bra tillslut. :)
 
 
 
Älgen har varit lite snorig på morgonen några dagar nu, så hon får vila tills det försvinner. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0