Dagen.

Idag har jag haft ganska fullt upp hela tiden.
 
Började med att fixa allt i stallet samt tömköra två hästar (Castro och Älgen). Båda var helt okej fina, lite smått lata, men på slutet jobbade dom på bra.
 
 
Sen var det jobb på Dahrves 13-18 och efter det en tur på Obelix. Idag var han lite smålat men jobbade på bra ändå, gjorde perfekta bågar i förvänd galopp och några helt okej skänkelvikningar. Duktiga svarta! :)
 
 
Sen var planen att rida Stina och Quando, men ja jag hade då lyckats åka ifrån min nyckel hem så jag kom ju då inte åt all utrustning, men tur så hade jag varit slarvig och inte tagit in alla träns så jag kunde iaf ta en barbacka tur på en inte så jätte rolig Stina och tömköra en ganska fin Quando.
 
 
 
 
Imorgon nalkas det tävling för Salkas del, antagligen den sista vi gör tillsammans så vi får ju hoppas på att jag kan sköta mig och få till ett bra avslut tillsammans med henne. Känns faktiskt lite sorgligt att hon skall åka iväg nu när hon börjar bli så himla rolig att rida, men det är vad det är, man kan tyvärr inte köpa alla hästar man "jobbar" med. ;) Fina hästen! <3
 
 
Även på Söndag står det tävling på schemat, dock en annan gren och en annan häst. Som det ser ut nu så blir det Quando som får åka iväg och ta båda programmen då Stina är väldigt tråkig att rida nu för tiden. dock brukar hon vara underbar att rida på tävling när hon är kass på träning, men ja vi får väl se hur det blir, Q skall trots allt löshoppa på em samma dag också eftersom mamma hade blandat ihop dagarna och trodde det var dressyr Lördag och hopp Söndag, och hann boka ridhuset.
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Vart ska hon åka? :)

2013-05-04 @ 01:00:30
Postat av: Anonym

Är Salka såld? Vart är tävlingarna?

2013-05-04 @ 07:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0