Tupp attack.

Internetet suger här ute på farmen för tillfället, så därför blir det väldigt kort om dagen.
 
 
Först kom kom jag ut till stallet där min röda häst hade pajat båda sina boxdörrar, jag hittade honom utanför boxen ätandes på sitt morgonhö. Duktig C!
 
 
Idag har alla hästar fått sig ett pass i ridhus. Castro var först ut. Dock fick han sig en riktig dödsupplevelse så fort han steg ut ur Larven, det var nämnligen höns och tuppar percis överallt!! Mycket läskigt.
 
Detta ledde till att min 18åring dansade runt mig frustandes och när jag väl kom upp i sadeln så hade han väldigt liten lust till att stå still. Sen kom vi utan problem längst bort i ridhuset, men när vi skulle tillbaka  mot ingången så gick det lite segare, ca 2 m framåt kom vi, sen var det tvärnit och upp på bakbenen. Ja ungefär sådär höll vi på, samtidigt som han var spänd som en fiolsträng.
 
Men jag höll mig coollugn och bara försökte få honom avslappnad på ett mjukt sätt och tillslut kunde vi ta oss någon meter över mitten, duktiga knäppa häst.
 
Om man bortser från den där spända lite halvknäppa hästen, så var han väldigt mjuk och trevlig i munnen och absolut inte dum bråkig utan bara rädd, han stod trots allt och darrade i transporten sen. På slutet kunde vi även trava av i en väldigt låg och avslappnad form.
 
 
Men sen kom jag på att det är ju självklart Castro var rädd, Höns äter ju trots allt frukt(!!!)
 
 
 
Sen var det Stinas tur, hon var mycket mycket fin idag, en riktig liten prinsessa, kärlek till henne! <3
 
 
 
 
Älgen var lite smått okoncentrerad och ostadig, men samtidigt väldigt fin och jobbade på helt okej. Det var ju trots allt ett ganska bra tag sen vi var i ridhus. :)
 
 
 
 
Imorgon är det tävling på schemat, denna gång dressyr, med bland annat ponnyn utan skor. Hur nu det skall gå, jaja så fort knopparna kommer i så brukar hon sköta sig exemplariskt. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0