Söndag!

Idag har jag hunnit med att rida 3 hästar, nästan snickrat klart en hölåda, mockat 6 boxar och lite annat smått och gott.
 
 
Castro fick idag en tur på Ängen bakom Tingshuset. Underlaget var sämre än sämst så det blev bara skritt + trav. Men trots dåligt underlag så var han riktigt fin och mjuk!
 
 
 
 
Obelix fick ett pass i ridhuset. Han var mycket fin idag, mycket mjukare och mer liksidig än sist, dock har han lite jobbigt i galoppen, men det kommer nog snart, han är ju en väldigt arbetsglad individ som vill jobba.  :)
 
 
 
 
Sist ut på min lista av ridna hästar är Stina. Hon fick komma till ridhuset där hon fick sig ett riktigt dressyrpass. Idag var hon så underbart fin och rolig som bara hon kan vara, synd att hon inte kunde vara sån igår bara. ;)
Iaf så tränade vi mycket enkla samt vanliga byten, ökad galopp och trav, galopp på medellinjen/halt/ryggning/fram i galopp, mm.

Allt gjorde hon riktigt bra och med ett gott humör, så idag får hon Mvg för sin insats. ;) Haha
 
 
Vet dock inte om det kan vara den nya sadeln hon reagerar på. Idag red jag barbacka och har gjort det (eller haft hoppsadel) de senaste gångerna jag ridit henne och då har hon varit riktigt fin! Sist jag tränade med dressyrsadeln så var hon riktigt arg och jobbig, så det kan ju vara den hon reagerar på, den där känsliga lilla ponnyn! På Onsdag skall jag testa att rida i dressyrsadeln igen och se hur hon reagerar. :)
 
 
 
 
Sen har jag som sagt fixat och trixat med att snickra ihop en hölåda på egen hand. Till en början gick det väldigt bra, men nu på slutet så märkte jag att jag gjort det mesta fel och får inte riktigt ihop den på ett snyggt sätt (okej om jag skall vara helt ärlig får jag inte ihop den över huvud taget...) Sen att skruvdragaren dog gjorde ju inte saken bättre heller.
 
Jaja jag får ta nya tag imorgon istället och hoppas på att jag kommer på en bra lösning på hur jag skall få ihop skiten. ;)
 
 
Ja såhär långt gick det ju helt okej, förutom den där stora skarven i botten, men den skall jag nog kunna fixa på något vis(?), men när jag skulle på på andra kortsidan så kom problemen, men skam den som ger sig! ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0