Sma djuraa!

Idag har tre djur motioneras. Och om jag kommer ihåg rätt så har jag redan skrivit om Castros pass, så det skall ni inte behöva höra om igen(!).
 
 
Iaf så fick Stina komma till ridhuset. Började med att rida runt lite lätt i alla gångarter, på typ halvlånga tyglar, men ponnypluttan gick ändå i snudd på perfekt form.
Idag tränade vi mycket på att vara spikraka i galoppen, hon är ju så fruktansvärt känslig så när jag då blir det minsta sne så åker rumpan hit och dit, men det är bara bra, hon lär mig ju att bli rak igen. ;)
Sen var det även mycket fokus på att få en större galopp, hon blir lite lätt struttig i sin galopp, speciellt nu när hon inte har några skor och inte heller har galopperat klokt på typ 1år.

Efter ett tag orkade vi inte längre leka dressyrfjollor så då skuttade vi över en studs på böjt spår, vilket hon gjorde ypperligt bra, till en början tyckte hon dock att det var lite jobbigt, men sen när hon förstod vad hon skulle göra så gick hon kanoners.
Sen skulle jag visa hur lätt Stina var i handen idag så då galopperade jag runt med tyglarna i en hand och hon fortsatte att gå i perfekt form, okej någongång vickade hon på huvudet, men det var inte mycket. Duktiga lilla ponny!
 
Ja nu blev det väldigt långt här om den lilla röda faran, men jag kan inte hjälpa det, hon gör en så fruktansvärt lycklig! Att man inte alltid kan få vara ponnyryttare! ;)
 
 
Min otroligt vackra(?) ponny!
 
 
 
Nu skall jag försöka fixa ihop en liten film på den där Älgkon från gårdagens hoppning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0