Resultat.

1.20m, A:0a :  Fick inte något speciellt bra flyt igenom banan och det kändes mest som att jag hade allt i handen, men Castro accepterade min halvdåliga ridning och satte nollan. Och tro det eller ej men vi var till och med ganska snabba (för att vara jag och Castro då alltså), så vi slutade på en andra placering.
 
Men som sagt känslan var inte den bästa, utan här har jag bara min ädla springare att tacka för en felfri ritt. :)
 
 
1.30m, A:1a: Jag kände redan på framhoppningen att vi började bli mer och mer som förr, hann var inte alls lika stark och jag kunde/vågade gå på med mer benen utan att han blev arg eller stark. Hoppade gjorde han väl helt okej, inga supersprång, men han kändes perfekt i anridningarna.
 
Sen inne på banan var han inte alls lika stark som i klassen innan utan nu hade vi ett helt okej flyt där jag hade mycket ben och lite hand, och fy i helvete vad underbar han var(!) Jag har nästan glömt bort hur fruktansvärt kul det är att tävla. Jag kom även på mig själv med att jag satt och småskrattade och log genom hela rundan. Allt kändes så himla lätt och även om jag fick "släppa" honom lite på distanserna så blev han inte speciellt stark eller arg efter. Underbara häst.
 

Vi lyckades nolla grunden utan problem.
 
Jag var supernöjd och hade egentligen inte alls någon lust att hoppa en runda till, men eftersom Louise även lyckades nolla så var jag "illa tvungen". Haha
Allt för ofta brukar jag nämnligen klanta mig i omhoppningarna när det gäller A:1a. Och eftersom jag fick en sån bra känsla i grunden så ville jag inte förstöra den.
 
Men jag red även här helt okej och det kändes lätt. Castro var riktigt fin, kanske lite svårsvängd, men annars helt underbar. Hoppade allt perfekt och ville verkligen vara nolla, vilket han även blev och det ledde till seger.
 
 
 
Vissa dagar kan jag inte förstå hur lilla jag kunnat fått den turen att jag hittade denna häst. Han gör mig till en bättre ryttare för varje dag och ger en den perfekta känslan så fort man gör rätt, för så fort man gör rätt så belönar han en med att sköta sig exemplariskt. Du underbara röda! <3
 
 
 
Andra bilder kommer inom kort!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0