Ni underbara fyrbenta.

Här sitter man nu och trycker i sig cheesecake och jordgubber tillsammans med min kära sambo. Det är vad man kallar ett bra slut på en bra dag. :)
 
 
 
Idag har man ridit tre små djur.
 
Började med Castro på ängen. Underlaget var ganska surt så han fick jobba lite extra idag, men det är bara nyttigt för gammelgubben. Till en början var han väldigt stel och tryckte in vänsterbogen lite extra mycket, men efter mycket koncentration från min sida så red jag tillslut tillräckligt bra för att han skulle lossna helt och bli en helt underbar individ, fina fina häst!
 
Dock märkte jag att skrittäcket hade ramlat av efter halva ridpasset, vilket innebar att jag var tvungen att hoppa av och gå hela vägen hem sen, och att gå tillsammans med en häst som skall putta på en, tränga ut en, sparka upp snö i skorna på en, är inte någon harmonisk upplevelse. Underbara, väluppfostrade häst! ;) 
 
 
 
 
Stina fick följa med till ridhuset och få en genomgång innan Q's dressyrlektion. Ponnyn har ju inte det bästa tålamodet till en början, men när man kommer förbi det så blir hon riktigt fin. Dock orkar hon såklart inte gå speciellt långa pass och inte heller att hålla stadig form hela tiden. Men med lite mer muskler och ork så kommer vi nog snart tillbaka till där vi slutade innan olyckan. Kan inte förstå att det snart är två år sen det hände, min fina kämpe! <3
 
 
Precis flugit rakt igenom en transportvägg, precis nysydd och fått slangar genom bogen, men trots en jävligt hård dag var hon lika matglad och lycklig på livet. Min kämpe, min krigare och världens absolut bästa ponny! <3
 

Älgen fick vila idag, så blir det när det är pissigt underlag överallt och ingen har lust att ta en extra tur till ridhuset när klockan är efter 19. :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0