Kommentar+Svar

Anonym
 

Varför gör han så där i hörn just tror du?

 

Svar: Det finns nog många olika anledningar till varför han gör som han gör, men den största är nog att han inte är fullt nöjd med tillvaron, i detta fall så gick det lite fortare än vanligt, jag var lite mer obalanserad än vanligt och hade för mycket hand och för lite ben.

 

Till 99% när han gör något sånt här så är det jag som gjort fel, nu hade väldigt få andra hästar reagarat på dessa fel men eftersom han har väldigt bestämda åsikter över hur han vill ha allt så säger han till med en gång, speciellt nu när han inte är 100 i tävlingsform (läs hoppform) och när det är kallt.

 

Sen har det mycket att göra med hur han blivit uppvärmd. Castro kräver mycket värmning och uppmjukning och när han inte får det så blir det ofta lite surigheter.

 

Som jag skrivit många gånger så är han väldigt speciellt, om allt är perfekt (enligt Castro) så är han världens enklaste häst, både att rida dressyr på och hoppa, men om det inte är det så är han desto svårare och i dessa fall klarar jag inte av honom fullt ut och då blir det så som det blev i helgen.

 

Nu har han även varit såhär hela sitt liv så det är inte bara med mig. När det inte går enligt hans planer så lägger han ner. Även på SM i yngre dagar har han tagit fram dessa kvaliteer.

 

Man får helt enkelt ta honom som han är och njuta av de stunder då vi faktiskt fungerar tillsammans, för vid dessa tillfällen så finns det ingen bättre läromästare än han! :)

 

 

Anonym

Du får hitta en rik man/sponsor ;)

 

Svar: Det har alltid varit min plan! Dock har jag inte hittat någon som kan tänkas stå ut med mig ännu, säg gärna till om du vet någon. ;)

 


 

Agnes 
 

Du blir nog inte ensam med den, vet redan 4 till på Gotland som har en sån ;)

 

Svar: Nej ensam förstod jag att jag inte skulle bli eftersom det var en som köpte den armlösa som fanns på Dahrves 10 min innan jag publicerade mitt inlägg. Men man kommer nog inte se den överallt på tävlingsplatsen iaf.

 

Budskapet som jag ville ha fram var, den var dyr, fin och jag vill ha den. ;)

 


 
Svar på resterande frågor kommer i enskillda inlägg eftersom det var ganska mycket som skulle besvaras, men det är underbart kul att ni kommer med ideer när jag själv är lite låg på dom. ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0