Kommentar+Svar

J
 

Ska du åka någonstans?

 

Svar: Ja Vi skall iväg till Södertörn och tävla med Castro. Det blev väl ett ganska snabbt beslut efter förra tävlingen så därför har jag inte informerat er om det. Tyvärr. Men därför gör jag det nu istället, bättre sent än aldrig eller hur?!

 

Iaf så skall vi iväg nu på Söndag morgon, då han skall gå 1.20m och 1.30m, sen på Måndag skall han gå en 1.30m.

 

Sen skall vi även träffa bror och morfar, mycket trevligt.

 

 

 
 
Emelie
 

Hur funkar dem? Du kanske skall satsa på en byggkarriär? ;)

 

Svar: Jo men de fungerar helt Ok, jag tog det virket som jag kunde hitta här hemma vilket var ganska tunna plankor så jag vet inte riktigt hur länge de kommer hålla, men en dag har de iaf klarat nu. ;)

 

Eftersom våra hagar inte innehåller träd eller annat skydd så blåser allt hö iväg på en blåsig dag, vilket gör att de inte ens får i sig hälften av det man lägger in. - Vilket innbär mycket "matslös" och mycket tid till fodringar eftersom man måste ge dom mat varannan timme eller mer för att de inte skall frysa osv.

 

Jag valde att köpa sk "Slow feed" nät, alltså nät med mindre maskor (3,5*3,5cm), och även att hänga dom uppe i luften vilket gör att det är svårare för hästarna att få tag på maten och ger även mindre spill.

 

Morgonhöt (3kg) räcker nu till ca 12.30, vilket alltså innbär att de har hö under hela dagen  (de får ny fodergiva vid Lunch) och sen blir det inte heller speciellt mycket spill och det lilla som blir hamnar i "lådan".

 

Förut när jag gav mat på marken så var det slut efter max 30min, vilket gjorde att jag var tvungen att fodra dom hela tiden. Nu får de lika mycket mat som förut, men de har istället mat nästan hela dygnet runt istället för kanske 5 timmar.

 

Så jag är väldigt nöjd med funktionen på mina lådor, men kanske inte med virket och hållbarheten på dem. ;)

 

 


 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej,
var har du hästen uppstallad när du tävlar på Södertörn, Runsten och där omkring?

2013-03-31 @ 17:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0