Kan det inte bara bli sommar nu?!

Börjar bli riktigt riktigt trött på detta väder som vi befinner oss i för tillfället. Först smälter snön bort men temperaturen går aldrig över 0an vilket gör att marken är stenfrusen överallt, och sen kommer snön tillbaka igen, dock inte tillräckligt för att man skall kunna rida klokt utomhus, för att sen försvinna igen samtidigt som det fortfarande är minusgrader ute.
 
Varför kan inte bara den där snöhelvetet försvinna för gott och att det blir 20+ och bra underlag överallt. Men nej så lätt skall livet minsann inte vara.
 
Jag får dåligt samvete både pga att hästarna inte blir klokt motionerade och att jag måste tvinga pappa komma och köra mig till ridhuset efter han slutat jobbet varje dag och då kommer han inte hem förens 21. SUCK!
 

Jag är vanligtvis inte den som brukar klaga på att det inte finns någonstans att rida, man brukar alltid kunna hitta någonstans där det går helt okej. Men nu går det verkligen inte att rida någonstans här hemma. Eller jo visst går det, men då får man vara beredd på att gå omkull eller att man kommer tillbaka med en halt häst, och när hästarna endast kan ta sig fram med 10cm långa steg och spänner hela kroppen för att klara av att ta sig framåt så känns det som att det är bättre att låta dom vila, det gör mindre skada, och att låta en häst i tävlingskondition vila var och varannan dag, eller bara ta en skrittur, brukar inte sluta speciellt bra, iaf inte om man har en häst vid namn Castro!
 
Nej fy vad äckligt arg jag blir på detta fruktansvärda väder!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Ta körkort så du kan köra själv?

2013-03-13 @ 18:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0