Hästarna små.

Idag har tre stycken motioneras klokt i ridhus och en blivit skrittad för hand, dock inte de hästar som jag skrev i den ursprungliga planeringen.
 
Först tog vi en tur till Rosendal med Castro. Vi plockade fram tre hinder som jag skuttade runt lite på. Till en början blev det lite bockelibock och surigheter, men när jag sen verkligen la all min energi på att rida bra och istället för att ta långa ansatser och köra på rakt fram efter hindren så red jag väldigt kort fram tills det att han och jag(!) började slappna av och då gick det mycket bättre.
 
Slutade på att hindern låg på 1.30-1.35m och fysatan vilket tryck han har fått efter att ha varit utan hoppningen på ett tag, han stampar av så att jag är nära att tappa balansen och det är även på små kryss. Han har nog saknat det lite han med, grejen är bara den att han vill att hans matte skall lära sig att rida perfekt någongång, och därför blir han lite arg imellanåt. ;)
 
 
 
 
 
Sen fick det bli en tur till Ingrids ridhus med Stina och Älgen. Idag fick jag även med mig Maya som jag lite halvt tvingade upp på Stina. ;)
 
Älgen var väldigt okoncentrerad idag och ville mycket hellre leka med de andra hästarna som var i ridhuset än att lyssna på den där klumpen som satt på ryggen. Så även idag hade hon ganska stora problem med sin galopp, men hon måste ju lära sig att ändra den självmant så idag var jag lite hård mot henne och istället för att sakta av när hon hamnade i kors så gick jag på henne lite tills det att hon bytte tillbaka. Vilket fungerade riktigt bra, visst blev hon kanske lite irriterad, men hon började koncentrera sig på mig istället för allt annat iaf. :)
 
 
 
 
När Älgen var klar så fick jag hoppa upp på en redan uppvärmd liten ponny, Maya tyckte nämnligen inte att hon kunde hitta några knappar på henne, men jag själv kan inte anse att jag tyckte det såg så ut. Men ja Stina är väl lite smått speciell samt tycker att träning är helt onödigt.
Sen eftersom jag enbart har ett Micklem träns och det hade jag nu på Älgen så fick Stina ha sitt egna träns, vilket hon inte alls går lika bra på, trots att det är ett likadant bett på, men det verkar vara något speciellt med de där Micklem tränsen..

Iaf så blev det inte mycket klok ridning på ponnyn idag, mest bus och emellanåt gick det väl kanske lite väl fort, men hon behöver ju dessa "galna" pass ibland hon också, trots att hon är en gammal dressyrtant. ;)
 
 
 
 
Så nu fick du något att läsa här MayaBaya! Nöjd? Godiset tog du mestadels slut på medans du väntade, så vad skall nu jag smaska på när jag har alla händer lediga? Det tänkte du inte på va? Tur för dig att jag köpt över 1kg vaniljdrömmar som jag nu tänker trycka i mig. Men ja det hade ju varit gott med lite godis också, men jag får väl åka och köpa mig lite imorgon, imorgon låter dock väldigt långt bort, men jag har väl bara mig själv att skylla som tog så lång tid på mig att få ihop detta inlägg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0