Gårdagen.

Först ut för dagen var Castro. Han fick sig en barbacka tur på ängen. Isigt och hårt som vanligt, så det fick bara bli skritt och trav, men ack så fin han var(!)
 
 
Bra sits, stödet i stigbyglarna, bakbenen långt under, rund galopp, ja allt är nog perfekt med denna bild!!
(?)
 
 

Sen var det ett otroligt givande möte för min del, eller nej jätte givande var det ju kanske inte, men lite kanske ma lärde sig(?). Eller nej kanske inte det heller, men ja jag var ganska närvarande iaf. ;) 
 
 
Bortskämd som man är så hade föräldrarna kört bort både Stina och Älgen till Rävhagen. Så det var bara för mig att ta mig över vägen och ta över longerjobbet från min mor.
 
Älgen har ju fått vila nu i en veckas tid eftersom underlaget har varit sämre än sämst och vi har bara kunnat åka en runda till ridhuset så då har tävlingshästarna fått prioriteras i första hand.
 
Men iaf så var hon ganska lat och hade såklart lite svårare med galoppen än vanligt, men i det stora hela så skötte hon sig väldigt bra!
 
 
 
 
Sen fick Stina gå en lite hopplektion. Hon var otroligt pigg och stark och hoppade väl inte speciellt mjukt och runt osv. Men hon hoppade och det utan att titta även fast det var väldigt tittiga hinder (hon har alltid varit en ganska tittig häst, speciellt på träningar).
Vi tog oss även över ett räcke på hela 90cm, ni förstår, snart är vi redo för de allra högsta klasserna. ;)
Men det är väl ganska välkänt att jag och Stina inte passar varandra i hoppningen, hon kan hoppa och jag kan hoppa men tyvärr inte tillsammans. Men kul har vi när vi skuttar runt på våra små hinder iaf. ;)
 
 
 
 
Annars så har det stått mycket byggning på schemat, vilket det även kommer göra idag. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0