Fina djur!

Idag har 3 djur motioneras av mig, eller egentligen 4 om man räknar promenaden med Älgen.
 
 
Iaf så red jag Obelix i ridhuset. Idag var han väldigt fin, till och med galoppen gick riktigt fint idag, Duktig liten svart!
 
 
 
 
Sen åkte vi till ridhuset med S och Q, där jag red lite dressyr på Stina. Idag testade jag att ha dressyrsadeln och hon gick lika fint som vanligt, så det kan inte varit den hon reagerade på på tävlingen, hon var väl helt enkelt bara på ett dåligt humör just den dagen.
 
Idag låg fokus på att få henne bra ställd i båda varven, hon vill gärna gå ganska rakt med halsen och kroppen i små volter istället för att bli rund och fin som en banan, så det var mestadels det vi tränade på. Men sen blev deet även endel byten idag, vilket hon gjorde helt okej. :)
 
 
 
 
Sist ut för dagen var Castro. Även han fick en tur i ridhus, för första gången på 1 vecka(?)
 
Till en början kändes han jätte konstig, han var så fruktansvärt orytmisk och kändes halt på alla ben. Därför red jag rynt på lite mindre volter till ne början för att se om jag kunde känna vart hältan kunde sitta, men jag blev inte riktigt klok på det eftersom han inte var halt men samtigt kändes det som det.
 
Iaf så red jag på som vanligt och galopperade ett tag. Jag vet att om Castro har ont så säger han till, och han var varken spänd eller arg.
 
När jag sen gick ner till trav igen så kändes han som vanligt och hur fräsch som helst.
 
Jag antar att han kändes så konstig pga att han enbart kunnat ta kortkorta steg under en veckas tid och nästan bara kunnat skritta och trava väldigt lite och då spänt kroppen.
 
Någon annan anledning kan jag inte komma på eftersom han blev så mycket bättre efter han rört sig ett tag. Om han hade haft ont så hade han som sagt inte varit så glad och arbetsvillig som han var idag. :)
 
 

Vi vill ha sol och värme nu, både jag och Castro! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0