Dressyrdebuten.

Ja jag kan ju lugnt säga att lillponnyn verkligen har saknat att få visa upp sig. På träning har hon inte riktigt velat/orkat gå i helt stadig form och haft svårt att ställa igenom sig klokt. Men så fort jag kortade upp tyglarna idag på framridningen så sökte hon sig automatiskt ner i en perfekt form, mjuk och fin och kunde ställa sig hur lätt som helst. Vad var det jag sa, så fort knopparna kommer i manen så blir hon en helt annan häst.
 
Iaf så tog orken slut på slutet i programmet, eller nja det är väl egentligen fel, det var nog rättare sagt lite för kul efter första galoppökningen och efter det ville hon inget annat än att ha full fart. Och vid dessa tillfällen kan man inte röra henne med skänklarna, för då går det väldigt fort eller så fattar hon galopp där det skall vara trav osv. Lite överambitiös ibland. ;)
 
Men ja hon var väldigt fin och skötte sig snudd på exemplariskt (med tanke på hur mycket hon är igång). Procenten slutade på 64,nånting, vilket jag tyckte var lite väl lågt, men den domaren brukar dömma ner henne lite, vet inte om det är för att hon är ponny eller inte riktigt har det där dundersteget.
 
Men iaf så kom vi hem med en blå rosett (som ni kanske redan förstått med tanke på bilderna i inlägget innan)
 
Mitt underbara lyckopiller! <3
 
 
 
 
Castro fick sig ett pass i ridhuset idag. Jag vet inte hur många gånger jag sagt det här nu, men han är verkligen världens bästa läromästare, så fort jag gör allt perfekt och rider som man skall så går han som en klocka och är helt underbar att rida, men så fort jag gör något litet fel så får man istället en spänd och stel häst under sig.
 
Idag var han lite spänd till en början, var "rädd" för sina transportskydd som låg i ett hörn och en solkatt som han skulle hoppa över. Men efter ett tag så slappnade han av helt och blev den där underbara hästen som man inget kan annat än älska. :)
 
 
 
 
Älgen fick tyvärr vila idag då varken jag eller pappa hade speciellt stor lust att ta ett till pass till ridhuset, men det är en stor dag för henne imorgon och då behöver hon all energi hon kan komma över, så det var nog bra med en liten vilodag trots allt, (eller det får vi väl reda på imorgon)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Vilken häst ramlade du av? Kan väl inte varit Stina? :) vill se film på allt, och grattis till bra resultat! Härligt att ni är igång igen! :)

2013-03-11 @ 10:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0