Det är mobilens fel..

..att det inte kommit mer än ett inlägg idag. Jag har nämnligen försökt ett antal gånger att lägga upp både bilder och resultat från dagens spännande äventyr. Men nej det har då inte fungerat över huvud taget. Frustrerande!
 
Iaf så var jag och Castro iväg och skuttade runt en 1.10m idag och som jag redan skrivit ett antal gånger så hade jag inga höga förväntningar och jag var 100% förberedd på att fastna i ett hörn, vilket vi också gjorde, men vi tog oss dock därifrån efter ett tag och fullföljde resten av banan.
 
Framridningen var en isbana, så där vågade jag inte ens rida, vilket innebar att jag hade 6 ekipage på mig att trava+galoppera+hoppa fram, vilket absolut inte är optimalt för min gamla man, men ja det är ju inte något man kan göra åt, man får helt enkelt göra det bästa av situationen, alla har ju samma förutsättningar.
 
Eftersom det blev lite halvstressigt på framhoppningen och han hann inte riktigt bli fullt varm innan vi började hoppa så kände jag hur han började bli lite stark och irriterad. Men jag försökte hålla mig själv lugn och mjuk samtidigt som jag gav honom beröm, för att få honom på så bra humör som möjligt.
 
Väl inne på banan var han väldigt spänd och tittig. 1-7 gick gallant, kanske lite för fort för min smak och inte speciellt avspänt, men vi kom över utan att ens röra en enda bom, men sen till nr 8 som var en kombination ur sväng så blev det lite för mycket, så där tog vi en liten bock och skutt pause för att sen sätta fart igen över de två sista hindren felfritt. 
 
Men som sagt hade jag väntat mig detta, han har inte hoppat på 6 månader, jag har hoppat 1 gång (högre än 50cm) efter det att jag skadade mig, så båda två var ju ganska ringrostiga. Men vi gjorde det bästa av situationen och tog oss igenom levande båda två. Vad mer kan man begära liksom? ;)
 
Huvudsaken är att vi är tillbaka på tävlingsbanan igen och förhoppningsvis så skall vi komma tillbaka till våran bästa form snart igen, vi kan ju, det vet jag, vi skall bara vara överens och bästa vänner. :)
 
Här kommer lite kassa bilder från dagen, film kommer upp inom de närmsta dagarna!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför gör han så där i hörn just tror du?

2013-03-04 @ 08:46:57
Postat av: Johanna

Starkt att redan vara tillbaka på banan!

2013-03-06 @ 09:22:25
URL: http://johannagudinge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0