Totalpajad.

Har nu i tre dagar knappt kunnat rida, i Måndags när jag hoppade Quando så märkte jag att jag fick mer och mer ont i mitt vänstra knä, alltså inte det som är skadat. Till en början gjorde det mest ont i avsaktningarna, men på slutet kunde jag inte ens rida lätt utan att det skar in i leden, mer än vad det någonsin gjort i det högra kassa knät i ridningen. Det slutade med att jag var tvungen att hoppa av så att mamma kunde trava av honom, för det gick verkligen inte.
 
 
Nu två dagar efter så har det gjort lika ont varje gång jag ridit lätt, samtidigt som jag haft lite mer ont i det skadade knät också. Vilket känns sådär lagom kul.
 
 
Man hade ju kunnat hoppas på att det kunde försvinna lite snabbt så att jag kan rida mina hästar klokt, för som det känns nu så går det inte att rida lätt, det är snudd på omöjligt när det gör så pass ont, men samtidigt så måste jag ju rida, hästarna måste ju mortioneras nästan varje dag, och nu när Castro börjar komma igång igen så har jag ännu en häst som verkligen måste ridas.
 
 
Som tur var så har jag ju min mamma som hjälper mig så gott hon kan, och även Anna som hjälpt mig väldigt mycket under den tiden hon varit nere på ön, vilket jag är evigt tacksam för!
 
 
Antagligen så är väl vänsterbenet överansträngt då jag lägger över mestadels av tyngden på det oavsett vad jag gör samtidigt som jag är sne i hela kroppen, mamma har reagerat på att jag även går väldigt snett jämt!
 
 
Jag får hålla tummarna att det bara är något tillfälligt som går över snabbt, men det gör ju iofs ondare och ondare för varje dag och för tillfället känner jag av båda knäna när jag bara sitter här lugnt och fint. Det värsta är att jag vet att jag förstör hästarna när jag själv har ont, för att underlätta knäna så lägger jag balansen i tyglarna för att ens kunna ta mig upp ur sadeln, vilket kan göra skada på en gammal häst, så man vill inte ens tänka på hur det förstör mina älskade små bebishästar, jag vill ju trots allt att de skall ha de bästa förutsättningarna.
 
Jag får väl helt enkelt knarka Voltaren nu några dagar och se om det blir bättre, annars måste jag väl söka upp och se vad som är fel, och jag måste även boka tid till någon som kan fixa min snea kropp innan hästarna tar skada för livet. 
 
 
Nej om man kanske skall ta och krypa under täcket och försöka sova några timmar innan jag skall upp och fixa lite innan jobbet. Godnatt gott folk!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var rädd om dina fina ben :)

2013-06-20 @ 21:56:35
Postat av: Anonym

Hur många läsare har du? Bra blogg!! <3

2013-06-24 @ 20:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0