Söndag.

Har precis kommit in från en "nödräddning" av blöta hästar. När jag körde hem så regnade det endel så jag tyckte då såklart synd om mina stackars uteliggare, därför bestämde jag mig för att de skulle få bo inne inatt, men självklart så slutade det att regna så fort jag tagit in de två första. Men ja jag tror inte att de klagar speciellt mycket över att få sova inne en natt, de fick trots allt hö och korn. ;)
 
 
Idag har jag mortionerat två små djur i ridhus, Älgen och Stina.
 
Eftersom Stina har varit väldigt hängig i handen ett tag nu så bestämde jag och mor att vi skulle testa och se hur hon blev med kandaret, och gud vilken skillnad, hon bar sig själv och var faktiskt riktigt trevlig att rida. Självklart använder jag inte stången något speciellt då de tyglarna alltid är lite glappande, men bara att ha den där gjorde så att hon fick en längre och mer avslappnad form.
 
 
Planen med henne nu är att ligga i hårdträning denna och nästa månad för att sen försöka ta oss igenom en MSV C:2a i Augusti då det är nästa dressyrtävling här på Gotland. Om den planen kommer fullföljas eller inte vet man aldrig, men vi har iaf satt ett mål. ;)
 
 
 
 
 
Älgen fick först ett litet dressyrpass. Idag var hon riktigt fin faktiskt, alla fattningar satt som de skulle och hon lyssnade jätte jätte bra på mina hjälper. I höger galopp går hon dock med bakdelen innanför spåret vilket vi nu måste träna bort, men annars tyckte jag hon gjorde allt ganska så perfekt. :)
 
Sen satt mamma upp två små hinder som vi skuttade över några gånger, även första gången vi tog oss över en vattenmatta tillsammans, duktig Älg. På slutet hoppade vi hela 90cm, vilket nog faktikst är höjdrekord och det språnget gjorde hon även bäst av alla. :)
 
 
 
 
Hon har verkligen biffat på sig den där lilla tarmen, nu för tiden är hon inte alls kantig och ful som hon var förut, utan halsen har blivit riktigt fint musklad och även rygg och rumpa, så en vacker dag kanske även denna lilla häst blir en utav de som syns i mängden.
 
 
 
Imorgon är det jobb 13-18 så tanken är att tömköra två hästar innan det (Q+S) och om jag hinner så skall Castro få sig en liten promenad och se något annat än hage eller box.
 
På kvällen skall jag hoppträna, eftersom första träningen börjar när jag slutar så får mamma rida fram den första hästen till mig så att det bara är för mig att sitta upp och börja hoppa. :) Både Quando och Älgen skall hoppas. Quando får som sagt även ett tömkörningspass på morgonen då han vilade idag och jag vill helst inte sitta på en explosiv Herr Quando. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0