Resultat Dressyr.

Quando
 

Lb:2, 65,33%, Delad 1a Placering.
 
 

Blev en väldigt kort framridning på honom då jag startade först på dagen och vi var lite sena iväg. Han blir ju lätt ganska spänd och skall titta på allt runt omkring några varv innan han kan coola ner. Så han hann inte bli fullt avslappnad innan vi kom in på banan, men samtidigt inte heller trött som han lätt blir nu i värmen, så det var väl både plus och minus med en kort framridning.
 

Inne på banan så dog han lite som vanligt, dock inget som jag tyckte mig se på filmen så det är väl mest att jag känner det.
Men förutom att han gick och segade sig lite så tyckte jag han får godkänt, fattningarna satt där de skulle och huvudet var i en någorlunda låg och avspänd form.
 
Dock blev det två missar, en i galoppen då han saktade av lite fint istället för att göra ökad galopp, och en där jag började trava en punkt innan jag skulle, så där blev det även -2 poäng.
 
%:en skall man väl inte lägga ner så mycket tid och tanke på, alla tycker dom olika och alla gillar de olika hästtyper och ridstilar.
 

Hästen skötte sig, jag satt kvar i sadeln och vi gjorde inte bort oss allt för mycket, vilket är mycket positivt i mina ögon. ;)
 
 
 
 
 
 
Caldero
 

Lb:2 Debut, 65,33%, Delad 1a placering.
 
Första gången han tävlar dressyr, tredje gången jag rider honom och typ fjärde gången han har dressyrsadel(?), så nej kraven var ju inte så höga precis, men han är ju bara för fin den där hästen. Visst självklart var det inte perfekt, halterna kunde varit mycket bättre och lite annat finlir, men med tanke på att det var första gången så tyckte jag han skötte sig ypperligt bra!
 
Inte spänd, gick i en till största del stadig form, bjöd dock fint mot dressyrstaketet lite då och då, men han är ju trots allt en hoppgud. ;)
 
Iaf så slutade han och Quando på samma procent och fick då en varsin blågul med sig hem, rättvist osv. Finaste hästarna! <3
 
 
 
 
 
 
Nors Stella Nova
 

Lb:3, 66,någonting%, 2a Placering
 
 

Tjockisponnyn var väl inte på bästa humör + att det var utomhus vilket brukar innebära full ruskning utav huvud, vilket domarna inte brukar tycka så mycket om. 
 
 
Hon gick väldigt ostadigt med huvudet genom egentligen hela programmet, men mest till en början. Vi gjorde väl inga egentliga missar, utan det var bara inget som var jätte bra, eller jo en galoppökning fick hon 8 på vilket är nog första gången (hon brukar kunna bli väldigt springig istället för att ta ut galoppsprången).
 
Jag tror att hon själv blir lite irriterad när hon inte riktigt orkar gå så bra som hon gjorde för två år sen innan olyckan. Hon vågar inte riktigt jobba vänsterbogen fullt ut samtidigt som hon inte heller orkar det ännu eftersom man kan se hur mycket mindre muskler hon har där fortfarande och sen bär hon omkring på kanske 50kg för mycket vilket inte heller underlättar bra arbete.
 
 
Men förhoppningsvis så kommer hon tillbaka till sin fulla form snart igen så att vi kan leka runt inne på banorna istället för att kämpa oss igenom dom. ;)
 
 
 
(alla bilder är tagna av Martinsvard.se)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0