Mina små prinsar!

 Idag har små hästarna (Quando och Obelix) varit på hopptävling, första gången för Obelix på riktig tävling och debut i 1m för mig och Quando.
 
 
Obelix.
 
Fick börja sin tävlingskarriär lite lätt med bara en 90cm. På framridningen tog det ett tag innan han kunde slappna av och inte krypa ur skinnet så fort det kom en häst i närheten. Sprången blev dock ganska tråkiga och han ansträngde sig inte allt för mycket.
 
 
Väl inne på banan så verkade alla spänningar ha släppt, muren var lite läskig att gå fram till, men annars var allt coolt. Alla hinder hoppade han utan problem i fin bjudning och gjorde fina språng. Jag har sagt det förr och säger det igen, den där hästen är så fruktansvärt cool, går in på banan och gör allt snudd på perfekt fast han aldrig gjort något liknande förut. Duktiga lilla Svarta! <3 0 Fel.
 
 
 
 
Quando
 
Även denna unga herre fick börja med en 90cm och även denna herre gick felfritt, dock inte med samma balans som den svarta herren utan här sprang vi mer i korsgalopp än någon annan normal galopp. Men hindrena skötte han fint och koll på benen hade han. Så jag är nöjd med min lilla galning. Jag fick även känna på lite bakben rakt upp i luften på framhoppningen när jag tvingade honom att byta från kors till rätt galopp. Knäpp.0 Fel 
 
 
 
 
I nästa klass (1m Debut) var vi lite mer koncentrerade. Galoppen flöt på bättre, visst gick han lite i kors och tittade på lite saker utanför banan osv, men det var iaf mer balanserat. Sprången kändes fina och mjuka, dock såg jag på filmen att han kniper lite med bakbenen i denna klass, antagligen pga att jag fortfarande inte vågar ge honom allt för mycket eftergift. Men annars så är jag mycket nöjd med min lilla Gris. 0 Fel.
 
 
 
 
Tre rundor och tre nollor, det måste väl ändå anses som en bra dag. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0