Kommentar+Svar

Anonym
 

Berätta om de hästarna du rider som inte är dina!

 

 

Svar: Här kommer lite fakta om de hästarna jag rider (just nu) som inte är mina. 

 


Obelix

6år e: Corlensky G

 

Han är den hästen jag ridit under längst tid. Anledningen till varför jag rider honom är för att hans ägare pluggar på fastlandet och hinner då inte med honom samtidigt. Det måste vara under 1,5 år som jag ridit honom nu, med ett uppehåll på 7-8(?) månader.

 

Han är ganska efter i sin utbildning gentemot de andra i hans ålder, men jag tror att det bara har varit bra för honom att ta det lite långsamt och verkligen jobba igenom allt noggrant istället för att skynda skynda med att tävla osv. Jag tycker det är bättre att gå långsamt fram och isåfall hamna lite efter istället för att stressa upp i klasserna, iaf med en sån häst som Obelix.

 

Han är söt som socker och charmig som jag vet inte vad, han är verkligen en häst som syns i mängden. ;)

 

Jag rider honom ca 3 ggr i veckan varav en gång på hoppträning, de andra dagarna går han på lina eller vilar.

 

 

 


Caldero

 

5år e. Camaro M ue. Cortez

 

Tanken är att jag skall tävla honom lite i dressyr så att han får lite mer tävlingsrutin i olika grenar, han är tävlad mycket i hoppning vilket han gör väldigt bra, kvalad till Falsterbo och Flyinge tex. Men eftersom han är ung så behöver han all rutin han kan få och då frågade hans ägare mig om jag hade lust att tävla lite dressyr på honom, vilket inte är något man tackar nej till precis. ;)

 

 

Cloé

 

Henne har jag inte ridit speciellt mycket, utan det har väl varit på någon hoppträning innan någon klubbtävling, dock så har alltid något kommit ivägen, typ som ett krossat knä eller ett svullet ben på hästen.

 

Hon är inte tävlad något förut och det var det som var min uppgift, att testa henne på bortaplan. Hon är lite speciell och har sina små ideer ibland. Hon är ganska lik Salka (som hon var när jag fick henne) i ridningen, skillnaden är väl att Salka kunde man reta igång utan att hon blev speciellt arg medans Cloé nog hade ställt sig på bakbenen eller grinat ihop. Men när hon väl kommer igång så är hon fin att rida både på marken och på hinder. :)

 

(Har ingen bild på henne)

 

 

Ja det var väl de hästar jag ridit nu efter jag skadade mig, förutom Stor Calle då(Vilhelmssons häst) som jag bara red på en hoppträning då hans ryttare inte hade kommit hem från Skåne ännu. ;)

 

Innan jag skadade mig så hade jag lite fler projekt, speciellt om man räknar alla hästar ute hos Stranges. ;)

 

Men ja om det finns någon där ute som har en häst de vill ha riden så vet ni vart jag finns. Jag har ju även en box över nu när favorit Salka åkte. ;) Hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0