Jahaja.

Imorgon skall jag vara funktionär på en körtävling som SORK håller i. Jag har varit på körtävling väldigt få gånger i mitt liv så jag har ingen koll på något, men det skall väl gå på något vis.
 
 
Det största (och egentligen enda) problemet är att ta mig dit, visst har jag åkt den vägen några gånger, men aldrig kört den helt själv, vilket oroar mig ganska mycket, med tanke på att mitt lokalsinne är det värsta, cyklade vilse till skolan en gång som yngre, skolan som jag cyklade till varje dag, som ligger 2 km från mitt hem och inte några mil som detta gör.
 
Jag vet några anhalter (tydligen heter det inte anstalter, som jag skrev innan) som man skall köra förbi, men hur man kommer till dom har jag inte någon aning om, och vilket håll jag skall börja köra åt, rakt fram, mot Hejdeby(?) eller in mot stan, det är de första tre valen, sen efter det är det inte precis raka vägen fram.
 
Jag skall vara där vid 12, och måste sen vara vid Traume vid innan 16 då jag skall hoppträna, så jag hoppas verkligen inte att tävlingen tar lång tid, för jag måste ju ha några timmar att spela på om jag skall köra vilse 5-6 gånger. ;) haha
 
Sen är det den där jävla bensinen fram och tillbaka, min bil (jag älskar den) men den drar mer än vad jag har råd med, och den måste tankas, typ igår egentligen.. Vilket innebär att jag kommer bli fattig på kuppen eftersom jag skall dit på fredag också, och jag vet inte heller hur mycket pengar jag har på kontot för tillfället.
 
Jag har tänkt tanken att kanske fråga mormor om jag kan låna hennes bil och bara tanka på den lite när jag är klar med den på fredag (den drar typ hälften så mycket). Men vad hon tycker om den iden vet jag ej.
 
 
Nu kanske jag låter väldigt negativ, absolut skall man hjälpa till så mycket man bara kan, de betalar ju trots allt väldigt mycket när jag åker iväg på fastlandet osv, och problemet är absolut inte att hjälpa till det gör jag utan problem, utan själva problemet är vägen dit och att klara av att hitta själv. Men jag får försöka ta hjälp av min underbara mobil, han skall väl kanske kunna hitta dit på något vis. ;)
 
 
Iaf så får ni önska mig lycka till. Och om jag inte hör av mig något mer efter detta så vet ni att jag antagligen fortfarande är ute och kör på Gotlands små vägar i hopp om att snart hitta fram till Stenkyrka. ;) 
 
 
(Läs detta med lätthet och se ironin är ni snälla, jag har som sagt inga problem med att jobba eller hjälpa klubben på något vis, jag har bara inte vuxit upp tillräckligt mycket för att klara saker på egen hand ännu, jag är ju faktiskt bara 21år.)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh Ronja, det var verkligen ett roligt inlägg såhär på morgonkvisten. Jag hoppas du hittar dit och hem för jag vill gärna se dig i livet fler gånger :)

2013-06-06 @ 07:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0