Castro <3

Gammelgubben hoppar fram på tre ben för tillfället. Stackarn.
 
Ivan (hovslagaren) var här igår och kollade honom men kunde inte hitta någon hovböld eller liknande tyvärr. Han reagerade ingenting på tången när han kände igenom hoven, det enda han reagerade lite lite på var när han bankade med hammaren lite lätt på ena sidan av hoven. Han hade en liten spricka där vilken Ivan "skalade av" och skulle se om det fanns något där, men icke.
 
Men såhär var det nog sist han hade hovböld också, enligt mamma så reagerade han inte speciellt mycket på tången men när han började gräva i hoven så reagerade han, igår grävde han inte alls lika mycket som sist.
 
Iaf så har han fått stå med linfrögrötinpackning runt hoven inatt, för att försöka driva ut det som kanske vill ut. Men imorse kunde jag inte se någon skillnad dock, kanske att han reagerade lite lite mer när jag bankade lite på hoven.
 

Svullanden har även gått ner till under kotan nu, men han är fortfarande inte varmare någonstans och inte heller reagerar han på något man gör.
 
 
Om det inte är hovböld så är det antagligen en rejäl sträckning eller liten fraktur på något ben, men i mitt huvud så borde det vara rejält svullet om det är en fraktur och varmt, men vad vet jag, jag trodde ju bara att jag sträckt mitt knä.
 
 
Lider med min fina stora röda, måtte han bli bra snart så att han iaf kan få komma ut och äta gräs igen. <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0