Älskade röda. <3

Castro och Stina fick sova inne inatt så att Castros ben förhoppningsvis skulle bli bättre, men nejdå det kunde jag bara drömma om tydligen. Ingen förändring på tjocklek, varmhet eller ömhet vid beröring. Jag har vickat benet hit och dit i alla olika ställningar (okej en liten överdrift) för att se om han reagerar i någon led, jag har klämt och känt på senorna men ingen reaktion där, hoven är inte heller varmare än den andra. Men halt är han, och det är inte lite.
 
Har även kollat igenom hela benet in i minsta detalj, inget sår, bett eller liknade kan jag hitta, inte heller har han någon feber...
 
 
Testade med att ta av skon för att se om det blev bättre eller ej, medans jag tog av den så reagerade han ganska mycket, vet dock inte om det var för att jag var väldigt kass eller om det var för att det faktiskt gjorde ont, när den väl var av så hoppade han ännu mera på 3 ben än innan, så kanske att det är någonting med hoven iaf, fast han inte är varm...
 
 
Han har varit såhär halt en gång innan och då hade han en liten liten hovböld som aldrig ville komma ut, men då var han inte svullen i benet och jag tror att han var varm i hoven då.
 
 
Ett tag har han känts lite annorlunda, inte halt, stel eller dålig att rida, han har bara inte riktigt tagit ut steget lika mycket som han brukar, trippat fram lite mer än vanligt, men eftersom han varit väldigt trevlig i munnen (mm) och glad genom hela passen så har jag bara trott att det suttit i mitt huvud, som det ofta gör. Men sist han hade hovböld så var det likadant, han kändes inte riktigt 100 men var annars trevlig att rida. Lillemor blistrade honom lite då för att se om det var någonting med lederna, men dagen efter var han klockren i benen men blockhalt på ena frambenet.
 
 
Förhoppningsvis är det bara en liten hovböld som vill komma ut, men eftersom han är svullen i benet, och inte i närheten av hoven så känns det lite konstigt.
 
 
Iaf så skall Ivan (hovslagaren) komma sen vid 17 och se om han kan hitta något, annars vet jag inte alls vad jag tar mig till.
 
 
Världen bästa häst! <3 Det gör verkligen ont i en när man ser dom ha ont.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0