Kommentar+Svar

Frida
 

Har du två träns på henne eller en extra nosgrimma? :)

 

Svar: Jag har bara satt på en extra lös nosgrimma, så att det bli båda remont och vanlig engelsk. Mer avancerat än så var det inte. ;) Jag har märkt att ju mer saker man sätter på henne desto bättre går hon, hon känner sig nog lite proffsig och vuxen då. Haha

 

 

 

 
Anonym
 

Hur många läsare har du? Bra blogg!! <3

 

Svar: Läsare har sjunkit på senaste tiden då jag inte verit speciellt aktiv, så nu liggen det väl på 70-100 unika varje dag, förut låg det väl på 150-170st. Tack för att du läser den. :)

 


 

 

Anonym

Hur ser en perfekt första dejt ut?

 

Svar: Jadu jag är inte speciellt insatt på den fronten, men inte börjar den med anonyma kommentarer på en blogg iaf. ;)

 


 

Frida

Vad hände på tävlingen i Skurup? Du har inte skrivit något om det! :)

 

Svar: Det finns inte speciellt mycket att säga egentligen. Vi stannade ut oss i första 1.20m (vilket inte är likt Castro) och tillråga på allt så flög jag i backen när jag skulle ta ett hinder på väg ut, bockelibock så låg matte på marken, sen hoppade vi ett hinder i 1.30m samma dag, för att sen hamna i ett hörn och inte komma därifrån. Och efter det strök jag mig i resterande klasser och hejade på min bästa vän istället som skötte sig utmärkt!

 

Vet inte vad det var med honom, antingen blev det för mycket vatten eller så kände han redan då av sin hovböld eller så har han helt enkelt tröttnat på att vara tävlingshäst. För stanna på hinder(!) det gör han inte!

 

 

 

 
Camilla

Hej! Hyr byggde du din hö-låda och var köper man sånt nät?

 

Svar: Jadu hur gjorde jag egentligen? Det är en bra fråga. ;) Det enda jag använde mig av var en såg, lite skruvar, en penna och ett snöre, så jag körde bara på fantasin helt enkelt. Varje låda gjorde jag även på olika sätt, kom på efter två hur jag skulle göra på enklast sätt, kommer dock inte riktigt ihåg nu vilket det var som var det bästa, tror att jag började med sidorna och sen sist golvet. :)

 

Nätet har jag köpt på Dahrves, men det finns att köpa lite överallt, om jag kommer ihåg rätt så är märket Shires, ett litet billigare nät som fungerar helt okej, dock har jag fått laga några maskor(?) på vissa nät då några av mina hästar inte förstår att man skall pilla ut höt ur hålen och inte köra in hela nätet i munnen. ;) 

 

Jag kan dock verkligen rekomendera att köpa dessa slowfeed nät, på vintern klarade de sig med två fodringar ute i hagen så hade de mat under hela dagen, innan fick jag ge dom kanske 4ggr och då åt dom upp/blåste det iväg på max 20min och sen stod de där i kylan utan mat någon timme tills nästa fodring.

Sen har jag även nät inne o boxarna på natten, jag har två hästar som är två riktiga grisar i vanliga fall, vandrar runt runt runt och på morgonen ser det ut som att någon släppt ner en bomb i boxen, men sen jag började med nät så har även de börjat bajsa på ett och samma ställe och vandrar mindre, sen blir det minimalt med spill så att höt beblandas inte med spånet längre heller. :)

 

 På denna bild är den inte helt klar dock..
 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0