Saker jag fortfarande har svårt med pga mitt knä.

Egentligen skall jag inte klaga över mina ganska så små krämpor och "förluster" när det gäller mitt knä, bevisligen så har det gått väldigt fort och smärtfritt för min, med tanke på att dom sa att jag antagligen inte skulle kunna rida förrens 2014, men ack så fel dom hade. ;)
 
 
Problem som jag får pga att jag inte kan få mitt ben helt rakt:
 

- När jag står kan jag inte lägga lika mycket vikt på båda benen eller vila på höger benet (det som är skadat) då jag inte kan "haka fast" det utan måste isåfall stå och spänna mig, vilket gör att jag alltid "vilar" på vänster ben/höft, vilket kan bli ganska tröttsamt för det benet.
 
- Jag kan bara gå med korta steg och lite böjda ben, om jag tar längre steg och råkar få benet rakt så skär det till i knät.
 
- Att springa har varit fysiskt omöjligt förut, men på den senaste tiden har det börjat gå lite bättre, jag måste dock galoppera fram lite.
 
- Jag kan inte ligga med benet rakt ut i tex säng, soffa, utan måste lägga det på antingen en kudde eller det andra benet.
 
- Jag har väldigt svårt att gå där det är ojämn mark (typ som hagarna är nu för tiden), mitt ben skall envisas med att trampa ner i hålen med hälen så att benet tvingas till ett rakare tillstånd.
 
 
Problem med ridningen
 
 
- Eftersom mitt ben är ganska ostadigt och vinglar lite hit och dit som det själv vill så blir jag ganska obalanserad där uppe på ryggen och det blir lätt att jag lägger balansen i tyglarna istället, vilket Castro inte är jätte förtjust i...
 
- Jag har ganska mycket problem med att rida lätt, vissa dagar gör det även ont, men mestadels blir jag bara vinglig och får verkligen kämpa för att röra mig upp och ner i rätt takt.
 
- Eftersom jag inte har lika mycket rörelse i båda fötterna så kan jga inte få ner hälen på höger ben, vilket i sin tur leder till att jag inte får något bra tramp i den stigbygeln.
 
 
Andra probelm.
 

- Så fort jag inte rör på mig mycket så stelnar leden till och blir väldigt segt.
 
- Jag har väldigt svårt för att gå ner för trappor då benet är lite segare och lyssnar inte rikgit på mig, ibland har jag även problem med att gå uppför.
 
- Jag har svårt att kliva ur gummistövlarna, eftersom jag tappat endel muskler i låret så blir det svårt att dra upp benet med en tyngd som drar neråt (svårt att förklara) sen är det även svårt att lyfta benet så högt upp som  stöveln är.
 

- Jag kan inte sitta i samma position länge, då stelna benet till och det blir väldigt svårt att räta ut det igen.
 
- Jag kan inte krypa, stå på knäna eller stå på huk.
 
- Jag har ingen känsel i huden mitt fram på knät, vilket gör det väldigt obehagligt att gå emot saker eller lägga knät emot något.
 
- Jag kan inte pressa upp foten lika mycket som den andra
 
- Sen har jag en väldigt ful knöl på utsidan av knät och om jag slår i vid ena ärret så kittlar det vid det andra, vet inte om man slår på en skruv eller vad det kan vara, det är en liten rolig känsla faktiskt.
 
 
Jag det var väl det kan kunde komma på nu som jag har problem med, det blir ganska många punkter, men det är inga stora problem eller något man irriterar sig jätte mycket på. Alla skall vi ju ha våra skavanker, det skall ju synas att man levt! ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0