Världens stoltaste matte!!

Eftersom mina päron inte hade lust att köra mig till ridhus idag efter jobbet så kände jag mig tvungen att ta ett pass på Q på ängen, själv, i mörkret, precis vid vägen. Eftersom han hade vilat två dagar i rad så ville jag inte att han skulle vila något mer, så jag hade inte så stort val kände jag.


I övrigt så har han inte heller haft ryttare på ryggen sen förra söndagen och då var han väldigt virrig. Så ja jag kände väl lite att det kunde gå hur som helst.


Men när jag började göra i ordning honom så var han ovanligt lugn och ville bara gosa hela tiden, så då förstod jag att han nog skulle vara lika lugn att rida också.
Vilket han också var, inga fånigheter eller dumheter, utan han gick snällt längst bort på ängen och sprang runt där tills vi gick hem. Så himla duktig!!


Annars var han väl inte jätte rolig att rida, lite stel och lyssnade inte riktigt fram för skänkeln, men det är väl lite halvt förstående när han inte gått klokt på ett tag. Duktig var han iaf!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0