Onsdag!

 
 
Allt i stallet var klart innan kl 13, alla hästar motionerade osv.
 
 
Började med en tur i skogen på Stina och Älg. Jag tog säkra Stina och överlät hästen som helt plötsligt kastar sig rakt ut i skogen till mamma. För sån är jag. ;)
 
Fru Stina var faktiskt väldigt fin idag och fick till en riktigt fin galopp där hon jobbade väldigt bra bakifrån och var lätt fram, duktig ponny!
 
 
 
 
Sen fick grabbarna grus en lite längre tur. Mamma på C och jag på Q. Första galoppen skulle jag filma och visa världen hur långsamt de där pensionärerna framför oss galopperade.. Så ja där satt jag med en hand och hade väl 99% fokus på att få upp filmen på instagram och 1% på Quando, jag kan ju lugnt säga att det är inte jätte lätt att skriva samtidigt som man galopperar, men det går! ;)
 
 
Sen råkade jag säga till mamma att jag nu för tiden känner mig väldigt säker på Herr Q, förut var jag ju livrädd så fort jag var i närheten av han typ (tankar om att sluta rida slog mig ganska ofta). 10 min efter det så tror han att någon skall bita han i rumpan precis innan vi skall upp för en backe, så först måste han stanna och kolla bakåt, sen när han såg att Castro redan var uppe ovanför backen så kastar han sig upp, tar backen i två kaninskutt, vilket jag kanske inte var superberedd på.. hehe.
 
Sen när han nu var lite smått uppspelt så tänkta jag "ja men vi hoppar väl den där busken som ligger halvt över vägen också", bromsar in honom lite så att vi inte ligger för nära Castros rumpa, han förstår precis vad vi skall göra så han taggar till och drar iväg mot busken, gör ett bocksprång över den och bockar även iväg efter. Ja lite knasig är han allt och man kanske inte skall känna sig allt för säker där uppe. Hehe.
 
Jaja så länge han bara är lite glad så är det ju okej, förut gick han ju verkligen in för att man skulle hamna på backen. Man får vad man betalar för, som man brukar säga. ;) haha
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0