Måndag.

Alla djur har bivit motionerade idag, till och med Lillgrabben. 
 
 
Började med att tömköra Herr Q, och ja efter en veckas vila och 40 graders feber så satt han inne med ganska mycket energi! Full fart och ha kul som man brukar säga. Haha nej inte riktigt så kanske, men han var på hugget och drog några skenvarv vid ett tillfälle då han blev "rädd" för något. Knäpphäst. 
 
 
Självklart så tog vi det väldigt lugnt, bara skritt och trav förutom de varv han gjorde själv i sken med mig hängandes bakom sig då altså. 
 
 
Men fin att se på det är han den lilla galningen. Man skulle ju kunna önska att han kunde ha lite utav denna energi jämt när man red och inte bara efter 1 veckas vila. Men den kanske kommer sen när han fått mer ork och muskler. Salka blev det en enorm skillnad på, hon gick från att sega fram till hindren till att vekligen ta tag och bjuda mot dem. Fina Salka! :) 
 
 
 
 
 
Sen motionerade jag som sagt den lilla bruna. Försökte mig på att longera honom lite, men han verkade inte förstå speciellt mycket och ville hellre springa tillbaka till de andra hästarna. Haha men ja jag tyckte faktiskt han skötte sig ganska bra med tanke på att det var första gången han gjorde något sånt. 
 
 
 
 
 
 
 
Castro blev även han tömkörd. Allt fokus, eller ja det mesta fokuset (kan man säga så?) ligger på att han skall arbeta bakifrån och verkligen komma igång med sina smått sega bakben. När man rider honom så kan man ju aldrig pressa honom utan att han blir arg, men när man tömkör så går det helt okej, visst blev han lite irriterad en stund, men han kan ju inte ta ut det på mig då utan måste jobba vidare och kämpa ett extra snäpp, vilket han också gjorde. Sen när han väl kom igång så blev han dock lite tom framme och tappade bjudningen lite, men vi har tagit oss ett steg fram iaf. Min favoritgubbe! <3 
 
 
 
 
 
 
Fru Älg blev även hon tömkörd och precis som Herr Q så fick hon ta det ganska lugnt, ingen galopp eller "jobbigt" arbete, utan bara trav i rätt form, med rätt bjudning och mycket övergångar. Hon skötte sig fint och hade faktiskt inte riktigt lika mycket överskottsenergi som jag trodde att hon skulle ha, hon var liksom lagaom pigg, konstigt. ;) haha 
 
 
 
 
 
 
 
Mamma och den röda faran tog en sväng i skogen ensamma idag, tydligen hade hon varit piggelin och fått sträcka ut sina korta korvben. ;) 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0