Livet på landet.

Tänkte berätta lite vad jag gör om dagarna här ute i sproge. Vem vet någon kanske tycker det är lite intressant att veta. ;)


Iaf så går jag upp vid 6, klär på mig och går sen ut och fodrar kraft inne och ute till de små. Sen lägger jag ut Hö i alla hagar och börjar släppa ut vilddjuren (5 st till skrittmaskinen). När alla är ute så mockar jag alla boxar och lägger in kvällshö samt fyller på nytt vatten och sopar stallgången. När det är klart så släpper jag ut hästarna som gått i skritten.
Efter det fixar jag med något som typ tar bort gammalt Hö vid upprullaren eller gör snyggt någon annanstans. Vid 10 går jag in och käkar frukost och tar en liten pause.


Vid 12 går jag ut igen och fodrar lunch samt kollar vatten i hagarna. Efter det börjar jag motionera djuren vilket jag gör fram till 18 då jag börjar att ta in alla och kvällsfodrar. Sen är det godnatt för hästarna och matdags för mig själv. :)



Kommentarer
Postat av: Josefin

Bästa sätt och sätta igång en häst efter vila?
Och bästa tipset om man e jätte nervös inför tävling med orutinerad och rutinerad häst?
Super bra blogg!!

2013-12-06 @ 22:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0