Kunde inte hålla mig borta längre.

Idag är det storm, snöstorm till råga på allt. Så nej inga hästar blev motionerade idag då jag anser att det ändå inte skulle bli något bra jobb av det.

Redan vid halv 1 fick de komma in då de stod och frös i hagarna. Eftersom det inte fanns mycket mer att göra här ute så tog jag en sväng in till stan. Hämtade paket och hälsade på mina små älskade hästar och såklart även Bo Gustav Jansson, som nu för tiden väger 6,5 kg (tjockis). Sen har jag även fyllt på mitt socker förråd och tappat bort körkort+bankkort... Duktigt.


När jag skulle köra tillbaka ut hit så var det ännu mer storm, så ja vid ett tillfälle hade jag en mötande bil i mitt körfält som vägrade att flytta på sig så att jag var tvungen att kasta mig halvt av vägen (jag hade tur att det var en väldigt bred väg med väggren annars hade det varit bye bye Ronja...) inte heller stannade idioten utan körde bara vidare. Fan vad rädd jag var. Sen kastade även en katt ut sig precis framför min bil och där fick jag även känna på att vägen fryst på ganska ordentligt så nej inte stannade bilen direkt kanske.. Dock överlevde både jag och katten. Resten av vägen hem låg jag i 30 och var totalt livrädd och hade ganska mycket dödsångest.



Men jag överlevde färden iaf. Men sen när jag kom hem och skulle fodra kväll så blev allt helt plötsligt bäcksvart. Tur jag har lampa på mobilen och visst fungerade den till en början, men sen dog ju mobilen också när jag stod längst bort i stallet. Jag såg inte ett skit så jag fick treva mig fram och följa ena boxraden fram till jag så sprickan i stalldörren. Ut där och gå in i huset och hämta ficklampa för att sen gå ut och fodra det sista. Jätte kul när man är helt själv och inte har full koll på allt. Hehe. Men jag överlevde det också.


Som tur var så kom strömmen tillbaka precis innan idol började så jag fick iaf se det, och faktiskt så var inte Kevin bara snygg denna gång heller utan han sjöng bra också. ;)


Nej om man skulle ta och boka sv måndagens tandläkartid innan man säger tack och godnatt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0