Torsdag.

Idag har jag motionerat tre hästar. Stina och Castro fick ett varsitt barbacka pass på banan och båda var lika fina. Stina fick jobba lite mer och även skutta lite över ett mini hinder medans Castro fick ett väldigt lugnt och bara lite lösgörande pass eftersom han vaccinerades i Tisdags.
 
Sen Tömkörde jag Q då jag inte riktigt hade lust att rida honom själv i tygskor och mjukisbyxor (hann inte byta om). Men även han skötte sig fint, om jag skall vara petig så gick han lite i för hög form, men det jobbar vi på. ;)
 
 
 
 
Innan ag åkte till stallet för andra gången så hade jag råkat glömma min mobil hemma hos mormor (hon bor i vårt garage, alltså i en lägenhet) när jag åt frukost hos henne, självklart hade hon åkt hemifrån och jag hade ingen nyckel. Som tur var så hade hon lämnat fönstret på ovanvåningen öppet, så jag gick och hämtade en stege och klättrade sen "självsäkert" upp för den och in genom fönstret.
 
Man är livrädd när man klättrar upp för stegen och är helt säker på att den skall gå sönder eller halka iväg så att man ramlar och bryter nacken (det är en stentrappa precis under fönstret också), men ändå fortsätter man och måste testa och se om man klarar det istället, det är ju faktiskt en väldigt skön känsla man får när man inte dör som man trodde att man skulle göra. ;) haha Måste alltid testa gränserna...
 
Hon kunde inte ha lämnat dörren öppen istället nej..
 
 

Annars har jag jobbat på travet idag, mitt knä har plågat mig lite mer än vad det brukar, blivit uppätet av Bosse, duschat, kört bil lite hit och dit/fram och tillbaka och fixat stallet osv..
 
Hästarna får sova ute inatt i stora sommarhagen då höt vi fick var mögligt, så vi får väl sen hur Älgen mår imorgon, hon har dock bockat runt som en galning i den lilla hagen idag och igår tillsammans med Quando utan att bli sämre, så förhoppningsvis skall inte detta heller skada, sen för övrigt så tror jag ett det är bättre hon springer rakt fram i en stor hage istället för att tvärnita och tvärvända i en liten. Vet var och kollade på henne i Tisdags och han kunde inte hitta något fel på henne och tyckte vi skulle släppa ut henne i hagen igen och om det blev sämre så skulle vi åka in och rönkta henne istället, och om hon stod inne mycket längre så skulle hon nog slå ihjäl sig av överskottsenergi. Knäppa Älg.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0