Söndag.

Tog som jag skrev i inlägget innan ett dressyrpass på ängen med Castro. Hade det nya bettet vilket han verkar trivas väldigt bra med, får som jag även skrev igår, en längre och lägre form utan att bli hängig.
 
Idag tränade vi lite sluta på diagonalen i både trav och galopp, förvänd galopp, bakdelsvändningar, avsaktningar och ja lite allt möjligt helt enkelt. Han var så himla fin och man kunde bara leka runt lite och tänka mer på mig själv och vad jag behöver fixa till. :) Kul Kul.
 
 
 
 
Mamma red Stina samtidigt som jag red Castro. Hon såg fin ut.
 
 
Sen tog vi en liten promenad med Quando och Älgen, Älgen vart så glad så glad över att få komma ut på äventyr så att hon var tvungen att bocka lite bredvid mig vid ett tillfälle. Skrittar gör hon i stort sett helt normalt nu, trampar över lika mycket på båda och sätter ner hovarna likadant. Men en vecka till skall hon nog få stå på box iaf så att man inte släpper ut henne för tidigt, men en lite längre skrittpromenad om dagen kan man nog börja med nu. :)
 
 
Att vi då aldrig kan få komma igång på riktigt utan att något skit händer....
 
 
Nu kommer hon iaf aldrig att få gå ut eller åka transport utan att vara inpakaterad om hela benen (helst hela kroppen också), klumpigare häst får man leta efter, hon hoppar rakt igenom staket titt som tätt, har alltid sår på benen, ramlade omkull en gång när hon travade helt lugnt i hagen och sen har hon för tillfället typ 20 småsår i huvudet, ja smidig är hon då inte iaf. ;) hehe.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0