Resultat.

Obelix.
 
90cm: Eftersom det blev ganska kort med tid mellan hästarna så fick vi startsignal precis när jag kom in på banan, så vi fick aldrig kolla oss omkring och se vart vi hamnat någonstans. Så han ville hellre till sina kompisar som stod utanför banan, men felfria på hinder var vi iaf. ;)
 
Eftersom han bråkade lite så fick han gå en extra runda och då var det inte längre några dumma fasoner och även felfri på hinder. :)
 
 
1m (Debut): Eftersom det börjat regna lite lätt så gick folk utanför banan med paraply, vilket var väldigt läskigt, även funktionärerna med sina reflexvästar var fula. ;) 
 
När vi red på första hindret så fladdrade flaggaren lite väl med flaggan (hehe) och eftersom han är lite bakrädd så fick vi en liten extra turbomotor, vilket gjorde att vi rev hinder nr 2 som stod på en linje efter 1an.
 
3an hoppade han fint men sen på 4an så glömde han bort att han hade två framben så där rev vi ganska grovt, men sen hoppade han resten jätte fint och felfritt. Duktig liten svart! :) 8 fel.
 
 
 
 
 
Quando (hästen med lite överskottsenergi)
 

90cm: Idag var han lite väl exposiv kanske, dock brukar han vara bäst att hoppa när han är lite "läskig". Första hindret hoppade vi med bakbenen över hinderstöden, sen bockade vi iväg lite för att sen fortsätta runt felfritt i en väldigt fin korsgalopp. 0 Fel.
 
 
1m: Även här var vi lite väl högt uppe med bakbenen på något hinder och bockade till lite efter första linjen, ständig korsgalopp hade vi även i denna klass men vi klarade oss runt felfritt utan att dö någon utav oss. ;)
 
Efter 3e hindret så tänkte han bralla iväg igen så då tog jag en liten förhållning vilken han tog med en gång och det resulterade i en tvärnit, för att sen ta tre galoppsprång och skutta lätt över 4an, Resten av banan gick strålande fint. ;) 0 Fel
 
 
Han är ju lite rolig den där hästen. Med frambenen hoppar han normalhögt för att sen kasta upp bakbenen rakt upp, man ser verkligen att det enda han fokuserar på är sina bakben, för frambenen hoppar han ganska "dåligt" med faktiskt. Men ja jag är iaf glad att han koncentrerar sig och hoppar utan att kravla sig över vilket det ibland kan kännas som att han gör på träningar.
 
Fina lilla knäppa Q.
 
 
 
 
 
Castro
 
 
1.20m: Finns egentligen inte så mycket att säga, han hoppade väldigt fint, var väldigt positiv och jag red för en gångsskull ganska bra på honom, satt inte och ordnade allt för mycket med händerna och satt han inte i skiten någongång. Det enda var väl till hinder nr 2 där jag höll lite för mycket och tappade trycket bak så där rev vi, men annars är jag jätte nöjd med oss! :) 4 Fel.
 
 
1.25m: Även här hoppade han väldigt fint och var väldigt positiv, var inte i en enda bom förutom på just det hindret som hoppades två gånger, och båda gångerna föll den översta bommen. Jag red inte riktigt lika bra i den här klassen, men jag får väl skylla på att jag inte är van med att rida 6 klasser på en dag. Min häst är iaf Kunglig! ;) 8 Fel.
 
 
 
Så ja jag är nöjd med alla djuren idag, visst har väl inte resultaten varit på topp, men ibland är det inte placeringar eller 0or som räknas, så länge man är nöjd med sig själv och hästarna så gör det inte så mycket att det inte står en 0 bakom våra namn. Vissa gånger har jag varit nöjd med känslan och flytet i en 20 fels runda och ibland är man otroligt missnöjd med en 0 felsrunda med bra placering. :)
 
 
Så fult med solbrillor.. (men skönt) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0