Onsdag.

Castro fick nli tömkörd på stallplan, han gick väl helt okej, inte superbra men inte heller superkasst. Han hängde sig lite väl mycket i tömmarna istället för att jobba bakifrån i traven, i galoppen var det dock mycket bättre.
 
Han är verkligen fin i kroppen nu, rund och fin och blank osv. Man blir så glad av att se på han. ;) haha
 
 
 
 
 
Quando och Stina fick åka iväg till Rosendal. Jag red runt lite på Q medans mamma dressyrade på Stina.
 
 
Q var väl inte jätte fin hela tiden, men imellanåt så kom han dit jag vill ha han. Pappa var snäll och tog fram en studs på tre hinder som jag skuttade runt lite på, jag kan inte påstå att han bjöd speciellt bra på det men hoppade gjorde han med helt okej tryck bakifrån och rev bara en gång, så ett litet framsteg är det ju. ;)
 
Jag har märkt att han börjat få ett lite bättre tramp bak, speciellt i galoppen, absolut inte hela tiden, men då och då jobbar han dom riktigt bra.
 
Förhoppningsvis så kan vi få en liten bättre bjudning sen när han fått mer kondition. Salka var likadan i början, skänklarna fick jobba som bara den och hinder var väl inte jätte intressant, men sen på slutet så hade hon en satans drag till hinder och verkligen tyckte det var kul, så jag hoppas på att Q blir likadan sen. :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0