Nytt bett

Igår fick detta bett följa med mig hem från jobbet. Har länge tänkt testa det men det har av någon anledning aldrig blivit av, förrens nu då. :)
 
Hade det på Q igår. Till en början kände jag ingen skillnad från det andra bettet men på slutet däremot så gick han precis där jag ville, släppte bettet även i vänstervarvet. Nacken blev även lite längre och lägre, alltså precis vad jag vill när det gäller honom.
 
Idag hade jag det även när jag hoppade honom och han kändes verkligen jätte fin och jämn i båda sidorna. :)
 
Sen när jag kom hem så testade jag det även på Castro, en liten barbacka tur i skogen. Även Castro kan lägga lite väl mycket i handen ibland (undra vem det beror på egentligen), och speciellt i skogen där han blir ganska pigg och är inte helt jobbsugen.
 
Men så fort jag tog tag i tyglarna så tuggade han jätte fint på bettet och kom till en lång och låg form med en gång utan att hänga ett dugg, och där höll han sig hela turen.
 
Så vad jag känt hittills så verkar hästarna gå väldigt bra på detta bett, de får något att pilla med i munnen utan att det blir för mycket och utan att det blir skarpt. Så om ni har en häst som lätt lägger sig i handen så är det nog värt att testa detta bett! :)
 
 
(det syns inte på bilden så bra, men ringarna är vanliga runda lösa på detta, men det finns även i Pelham stuk om man vill ha ett lite skarpare bett)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad heter bettet?

2013-08-22 @ 08:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0