Måndag.

Idag har jag haft en ganska halvdegig dag, måste ju ladda upp till två dagars arbete nu. ;)
 
Det jag gjort är att sitta framför tven med datorn i famnen, varit ute i trädgården tillsammans med min mormor och busat med Bo Gustav Jansson, ätit lite krusbär, legat ner på gräsmattan, ja ungefär så jobbig har min dag varit.
 
Han är ju så fin min lilla kissemisse.
 
 

När mor och far kom hem så åkte vi till stallet och motionerade djuren. Castro och Quando fick gasa lite i skogen. Eftersom Quando var med så blev det inte lika hårt som vanligt och inte heller lika fort då Q inte riktigt hänger med när Castro gasar iväg, vilket gjorde Castro lite besviken, han blir inte lite stark i dessa lägen, som tur var höll han sig till galopp och gjorde inga luftsprång eller bocksprång, som han lätt kan göra om han tycker jag håller in honom för mycket.
Q bockade även lite vid ett tillfälle när det blev lite för kul, som tur var slutade han ganska fort så mamma behövde inte smaka på gruset idag iaf. ;)
 
 
 
Sen medans mor och far tog en promenad med Älg och hund så red jag runt lite barbacka på Stina hemma. Testade det nya bettet på henne idag och även hon verkade trivas väldigt bra på det, mitt nya favoritbett(!!). Hoppade runt lite på de små hinder som stod framme och när pappa kom tillbaka så la han upp en bom på mitt otroligt vackra hinder (kan ta bild på det imorgon). så vi gick från att hoppa 50cm till närmare 1.10m. Stackars Stina som inte har hoppat så högt på ett antal år fick en chock när jag red emot det. Först stannade hon två gånger då hon inte riktigt vågade, men tredje gången hoppade hon men rev dock och sen de två sista gångerna tog hon det jätte fint och felfritt. Hon verkade även väldigt stolt över sig själv när hon vågade hoppa det otroligt höga hindret. Min lilla dressyrfjolla kan ju faktiskt fortfarande. ;)
 
Om det var ett normalt hinder med normala bommar så hade jag aldrig styrt på eftersom hon är så rädd för att slå sig, men våra "bommar" hemma väger absolut inget och gör inte ont om hon skulle riva. :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0