Måndag.

Idag har jag skurat ut den näst sista boxen, så nu är det bara en bädd som skall ut och en box att skura. Eller nej Älgens skall ju även mockas ut igen eftersom den blivit väldigt äcklig nu när hon stått inne dygnet runt. Men den skall inte skuras rent iaf. ;)
 
 
Stina fick ett litet galoppjobb i skoggen idag och gudars så fin hon var, lätt i handen och lyssnade på alla hjälper, kroppen kändes liksom mjuk på något vis och hon verkade tycka det var fruktansvärt kul. Dressyrfjollan måste ju också få komma ut och köra gasen i botten ibland. ;)
 
Dock blev det inte något jätte hårt pass då hon fortfarande är lite väl överviktig och jag vill då inte pressa henne fullt ut när hon inte är 100% i form. :)
 
 
 
 
 
Castro och jag gick en liten promenad på asfalt. Han är ju för söt den där hästen, så fort han tycker något är lite läskigt så saktar han ner och gömmer sig bakom mig lite diskret, lillfegisen. ;)
 
 
 
 
 
Quando hopptränade för Ninna. Idag var han riktigt fin faktiskt, han hade mer kraft än vad han haft på sista tiden och det kändes som att han koncentrerade sog mer på uppgifterna också, samtidigt som han kändes väldigt säker på sig själv. Visst ramlade några bommar när jag inte riktigt hade tillräckligt med tryck och kom för nära, men oftast klarade han faktiskt ut det väldigt bra. Vi avslutade på en bana som låg på ca 1.05m-1.15m vilket kändes lagom enkelt. ;)
 
Men jag har märkt att jag själv är lite för snabb fram, vilket gör det svårare för honom att komma upp bra fram, så det är en sak jag verkligen måste träna på. Min fina lilla Quando! :)
 
 
 
 
 
Film kommer nog snart, när jag orkar resa på mig och hämta kameran. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0