Lördag.

Direkt efter jobbet så åkte jag till Silikaten där mina hästar redan var sadlade och klara, lyx? Ja visst! ;)
 
Jag skruttade runt lite på ponnyn medans mamma red Quando. Finns väl egentligen inte speciellt mycket att säga om passet, hon kändes helt okej, gjorde allt bra och börjar faktiskt bli ganska duktig på byten i serier, nu låter det dock mer avancerat än vad det är eftersom vi inte har jämnt antal galoppsprång mellan varje byte och gör typ tre st åt gången, dock har hon blivit riktigt duktig på att göra rena byten (så länge matte sitter rakt och fint) och samlar ihop sig själv innan för att sen göra ett tydligt och inte för snabbt byte, förr var det mest "plupp" så var man över i andra galoppen, om ni förstår hur jag menar. ;)
 
Hon är ju så duktig min lilla prinsessa! :)
 
 
 
 
 
När vi kom tillbaka till stallet så tog jag en tur på "ridbanan" med Castro. Hoppade lite studs samt över ett litet hemmebyggt hinder på kanske 1.10m.
 
Förutom att han tar tag i bettet när man svänger så kändes han helt okej. Jag själv har dock tappat allt vad som kallas avståndsbedömning, på Stina som jag i stort sett nästan aldrig hopper, ser jag avstånd hur bra som helst på, men de andra som jag hoppar ganska ofta ser jag ingenting, vet inte vad det är för fel på mig. Haha.
Nej det har nog att göra med att jag måste slappna av och inte stressa upp mig för att jag inte ser med en gång.
 
Förhoppningsvis så kommer vi tillbaka hit snart igen, där allt kändes lätt.
 
 
 

Självklart har Lillen fått sig sin del av kärlek idag också, dock gav han inte lika mycket kärlek tillbaka då han stämplade mig på foten och tuggade på mina fingrar. Charmig kille den där! ;) 
 
 
 
 
 
 
Älgen ser bättre ut idag och fick till och med komma ut en stund och smaska lite gräs, dock satt hon i koppel hela tiden, så hon fick inte springa fritt som hon nog egentligen skulle vilja. Men jag måste få berömma hennes psyke, 4 bast, står ensam inne hela dagarna och är hur lugn som helst, visst kan hon gnägga lite, men hon är absolut inte stressad på något vis.
 
Dock klarade hon inte av att stå i en liten hage ute, för när mamma kom ut någon timme senare så låg hagen utspridd och Älgen traskade glatt bredvid Quando, så antagligen hade hon försökt (än en gång) att hoppa ut, dock går det inte så bra när man inte kan stödja på ena bakbenet. Jävla tur att hon inte skadade sig ännu mer iaf. Knäppa häst. ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maya

Fick inte älgi vara med i headern? :(

2013-08-13 @ 08:34:12
URL: http://mwb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0