Kommentar+Svar

Anonym

Vad heter bettet?

 

Svar: Det är ett "Ploppbett", än så länge verkar mina hästar trivas otroligt bra med det och om man läser runt på internet så verkar de flesta hästar trivas med det, jag har inte läst om någon som inte tyckt om det iaf. Så ja jag kan verkligen rekomendera det!

 

Mina hästar blir lätt lite höga i formen och lite stumma i munnen, halsen blir lätt kort och rak om ni förstår hur jag menar, avknäckt med andra ord, vilket inte är så snyggt. Men med detta bett lägger de ett väldigt lätt stöd i handen och länger ut halsen mycket bättre, vilket leder till att ryggen slappnar av och bakbenen kommer lättare igång. 

Det är inte så att problemen försvinner, Stina kryper fortfarande upp i övergångar och mindre volter, men eftersom man inte får samma tyngd i handen så blir det mycket lättare att parera henne på ett mjukt sätt, vilket leder till en behagligare ridning för oss båda.

Jag har även märkt med Castro att efter jag haft detta bett några gånger så går han även bättre på det andra som jag nu bara hoppar med. :)

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0