Kommentar+Svar

Anonym
 

1. Vill du jobba med hästar? För du gick väl på ridgymnasium? I så fall, varför flyttat du inte med dina tävlingshästar till fastlandet och letar hästjobb där, Gotland är väl ganska begränsat på sånt... :)

2. Kan du inte skriva lite om utrustning, vad du tycler är snyggt/inte. Eller visa din egen, typ schabrak.

3. Är det meningen att du ska ha så många hästar du har nu eller sla nån säljas? Vill du ha en annan? Berätta om dina ridplaner:)

 

 

Svar:

 


1. Tanken är självklart att jag skall ifrån den här ön någongång, men med så många hästar som jag har nu så gör det mig väldigt begränsad, minst 3 hästar måste jag ha med mig i nuläget och det är lite för många. För det första så brukar man kunna få ha max en häst gratis, vilket gör att hela lönen skulle gå till stallhyra till de andra två, sen måste man ha tid till de tre hästarna efter jobbet, och ja hästjobb brukar ju inte precis vara kl 8-16 jobb. ;) 

Men man skall inte heller se allt som omöjligheter, om jag var lite mer driven och på så hade jag säkert klarat det på något vis, jag är lite för mesig och "lat" för att ens försöka.

 

Men min dröm har länge varit att hela familjen skall flytta till fastlandet till en gård där jag kan ha alla mina hästar och samtidigt jobba på något ställe i närheten, eller starta egen verksamhet, men det ser tyvärr väldigt mörkt ut på den fronten, ;)

 

Men jobba med hästar eller ha hästar runt mig kommer jag nog alltid att ha, kontorsjobb är då inget för lilla mig. ;)

 

 

 

2. Fixar dessa inlägg efter hand! :)

 

3. För tillfället är inte tanken att någon skall säljas ännu på ett tag, men någon ny skall inte heller införskaffas.

Castro skall tävlas så länge han vill och kan gå de lite högre klasserna för att sen trappas ner och bo hos oss till slutet.

 

Stina skall även hon vara kvar tills hennes dagar är slut. Många tycker det är konstigt att jag fortfarande har kvar henne eftersom hon är ponny och absolut inget hoppämne, men med tanke på vad hon har varit med om så kan vi inte sälja henne. Hon är trots allt mammas häst och till henne passar hon perfekt. Mammas lilla hobbyhäst som jag får låna och tävla på ibland helt enkelt. ;)

 

Lillen får vi se vad det blir av, om han blir ponny så är det väl inte mycket för mig att rida runt på, två ponnysar blir lite för många. ;) Tanken är iaf att han skall stanna kvar några år så får vi se hur hans framtid ser ut sen.

 

Älgen och Quando är väl planerna de samma för = se vart kapaciteten tar slut och sälja om de inte passar mig senare. Man vet aldrig med unghästar, som det ser ut nu är jag nöjd med dom men om kapaciteten räcker till 1m eller 1.50m vet man inte förens de blir äldre. Jag vill trots allt satsa så högt jag kan. :)

 


Visst vill man alltid ha fler hästar, några medelålders som går stadigt 1.40-1.50m hade ju suttit fint, men de pengar eller egna kapacitet finns inte ännu. ;) Men visst hade det varit trevligt!

 

 

Min ädla röda springare duger dock gott och väl åt mig för tillfället. Även om vi aldrig kommer att få superresultat i de högre klasserna så har han iaf fått mig att känna på det lite, och det är guld värt. Min fina! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0