Fullt ös!

Har nu kommit hem från första stallturen.
 
Boxar är mockade, hö och vatten påfyllt, Älgen promenerad, Castro motionerad och igenomkänd av Lillemor.
 
 
Castro fick idag ett galoppjobb i skogen innan Lillemor kom. Första rundan gick ju i ett skönt och lugnt tempo, de andra två var väl inte direkt jätte lugna, man märker att han är 50% fullblod iaf.. haha
 
Vet inte riktigt hur långt vi galopperade totalt, men iaf minst 6km, i stort sett oavbrutet. Vägen jag galopperar på är väl ca 1km lång så man får alltså ta den fram och tillbaka några gånger. Castro var knappt flåsig när vi begav oss hemåt igen, jag däremot, man kunde nästan tro att det var jag som sprang hela vägen med Castro på ryggen, mjölksyra i både ben och rygg och jag flåsade desto mer än Castro, att kunna andas är väl onödigt?! Och när jag sen hoppade av vid stallet och skulle ta ett steg så höll jag på att rasa ihop till en hög då mina ben inte kunde bära mig, haha jag tror nog att jag är lite småklen faktiskt. ;)
 
 
När vi kom tillbaka så kände Lillemor igenom honom. Förutom att en ryggkota hade flyttat lite på sig så kändes han fin, men hon skall komma tillbaka nästa vecka och kolla till honom igen så att han är i superskick till nästa helg då vi skall till Västervik. ;) Hon tyckte även att hans bakknän har blivit bättre sen jag började galoppjobba honom klokt, förr vågade jag knappt galoppera i skogen på honom, haha men nu jävlar flyger vi fram. ;)
 
 
 
 
 
När mamma kommer hem så skall vi ta en tur till Dahrves för att köpa lite saker till Älgkons ben och sen köpa foder.
 
 
Sen skall jag ut till stallet och motionera de resterande två hästar själv då mamma skall på möte. Q kommer nog att få tömköras då jag helst inte rider honom själv och Stina skall få ett lättare skogspass, det är hon värd efter alla hårda pass som hon fått på sista tiden. :)
 
 
Kul att jag fått lite tips på inlägg osv, fortsätt att fråga på så skall jag svara så fort jag kan! :D
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0