Dom som gör mig glad.

Började med att rida Castro på "banan" idag efter jobbet. Fin hästen skötte sig underbart fin och var på väldigt gott humör. Gjorde mycket övergångar, förvänd galopp, sluta och så skuttade vi även över studsen några gånger.
 
Han gick i en lång och låg form hela tiden och la precis rätt tyngd på bettet. Min fina man! <3
 
 
 
 
Sen kom modern med Stina och så bytte vi häst. Även Stina var också väldigt fin idag. Idag var det mycket fokus på ett verkligen få henne rak på rakt spår och böjd på böjt spår, visst tyckte hon det var lite jobbigt, men med det nya bettet så lägger hon inte alls lika mycket tyngd i handen som hon gör med det andra, vilket gör det mycket enklare för mig att parera henne när hon tycker det är jobbigt.
 
Vi avslutade med att skutta runt på studsen och det andra hindret. Min duktiga lilla ponnyplutt. ;)
 
 
 
 
Sen bytte jag till Quando. Till en början var han väldigt okoncentrerad och ville inte alls ställa igenom sidorna, hängde sig i handen och sprang mest ifrån arbetet. Men med lite övergångar så blev det bättre. Galoppen var dock svår, då jag stänger in honom för mycket och försöker sätta honom mer på bakbenen än vad han har muskler till och försöker svänga han med ytter, men när jag gjorde det lite lättare för honom så blev han jätte fin och kom till en låg och avslappnad form.
 
Jag måste komma ihåg att han faktiskt bara är 5 år och inte ännu har muskler eller ork till att jobba fullt ut. ;)
 
Dock har jag kännt på sista tiden att han har börjat arbeta mer med bakbenen i galoppen nu, inte jätte ofta men ibland känner man hur han faktiskt tar i och att bakdelen faktiskt rör lite på sig. Oftast så viftar han mest med frambenen högt och rör knappt bakbenen, men snart så kanske vi får en riktigt fin och kraftfull galopp inte bara en uttrycksfyll. ;)
 
 
Vacker är han ju iaf! ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina hästar du har och en trevlig blogg fortsätt att skriva :)
Fia

2013-08-21 @ 13:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0