Den där Älgen...

Ja jag tänkte då vara snäll och låte Älgen gå ut i en liten mindre hage, men större än den hon fick gå i sist, medans jag mockade hennes box, vad kan hon hitta på på 5 minuter liksom, jo tydligen väldigt mycket.
 
Hagen hon fick gå i tillhör Castros hage, men den går att dela av till två hagar, jag lämnade henne, gick ut ur hagen, gick igenom Castros hage, kollade bakåt, såg Älgen stå med huvudet höjt tittandes på något, tänkte "Nej Älgen hitta nu inte på något", ser Älgen blixtra till, ta tre galoppsprång och sen över staketet in till Castro, eller ja över och över, som vanligt tog hon med sig grinden i farten, så jäkla kass på att hoppa staket.
 
 
Castro som inte gått med någon på över tre år blev såklart skitglad av lite sällskap, bock bock bock, sken sken sken och varför inte lite till bockelibock. Älgen hakade såklart på och gjorde saker som hon inte borde för tillfället, som tur var hjälpte Castro mig att få henne att stå still, genom att blockera vägen, så att jag snabbt fick tag på henne och kunde ta henne in till säkerhetens fyra väggar.
 
 
Man vet inte om man skall skratta eller gråta, hon är ju så fruktansvärt lustig den där hästen, detta är 6e gången hon hoppar över ett staket på den tiden hon stått hos oss, en eller två gånger har hon klarat att komma ut utan att ta sönder staketet, så ja hopptekniken kan man ju ifrågasätta, men hon verkar ha hopphuvud iaf... haha
 
 
Hoppa hinder gör hon oftast lite bättre iaf. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0